صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار فلسطین درباره تلاش اسرائیل برای جلب حمایت کشورهای آفریقایی از شهرک‌سازی‌ها
هشدار فلسطین درباره تلاش اسرائیل برای جلب حمایت کشورهای آفریقایی از شهرک‌سازی‌ها

هشدار فلسطین درباره تلاش اسرائیل برای جلب حمایت کشورهای آفریقایی از شهرک‌سازی‌ها

یک مقام ارشد فلسطینی نسبت به تلاش اسرائیل برای دست‌یابی به حمایت سیاسی کشورهای آفریقایی از شهرک‌سازی‌های خود هشدار داد و از کشورهای آفریقایی خواست رژیم صهیونیستی را حمایت نکنند.

عریقات

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الیوم السابع، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: دولت اسرائیل تلاش دارد حمایت آفریقایی‌ها را از طرح‌های شهرک‌سازی خود در فلسطین به دست آورد.

این مقام ارشد فلسطین از کشورهای آفریقایی خواست رژیم استعمارگر صهیونیستی را حمایت نکرده و آن را تحریم کنند.

گسترش شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی یکی از بزرگترین موانع پیش‌روی از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان است که از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است.

حدود ۱۵۰ شهرک در کرانه باختری وجود دارد که اسرائیل آن را به رسمیت می‌شناسد و بیش از ۲۰۰ کانون شهرک‌سازی نیز وجود دارد که بدون موافقت دولت این رژیم ساخته شده‌اند.

عریقات گفت: تلاش‌های اسرائیل در این باره شامل جلب حمایت سیاسی کشورهای آفریقایی از خود، تشویق آنها به برقراری روابط نزدیک‌تر و تلاش برای راضی کردن کشورهای آفریقایی برای انتقال سفارت به قدس اشغالی است.

وی از همه کشورهای آفریقایی خواست در کنار حقوق تاریخی ملت فلسطین بایستند و همانند آفریقای جنوبی از این حقوق حمایت کنند.

اواسط ماه جاری میلادی به دنبال شهادت ۶۵ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۳۰۰۰ تن دیگر در قتل‌عامی که ارتش اسرائیل علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در نزدیکی مرزهای غزه را انداخت، آفریقای جنوبی سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند.

تظاهرکنندگان فلسطینی با هدف بزرگداشت هفتادمین سالگرد روز نکبه فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی دست به تظاهرات زده بودند.

همچنین شورای حقوق بشر ۱۸ مه قطعنامه “اعزام کمیته بین‌المللی تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی به غزه” را با ۲۹ رای موافق، ۱۴ رای ممتنع و دو رای مخالف کشورهای آمریکا و استرالیا تصویب کرد.

کشورهایی که به این قطعنامه رای ممتنع دادند چهار کشور آفریقایی یعنی اتیوپی،‌ کنیا، رواندا و توگو بودند.

وزارت خارجه اسرائیل این قطعنامه را رد و مدعی شد “بار دیگر اثبات شد که اکثریت اعضای این شورای سازمان ملل با اسرائیل مخالف هستند”.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.