صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مذاکره‌کنندگان شروط رهبری برای ادامه برجام با اروپا را مد نظر قرار دهند
مذاکره‌کنندگان شروط رهبری برای ادامه برجام با اروپا را مد نظر قرار دهند

صفاری‌نطنزی:

مذاکره‌کنندگان شروط رهبری برای ادامه برجام با اروپا را مد نظر قرار دهند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مذاکره کنندگان باید در مذاکره با طرف‌های اروپایی شروط اخیر مقام معظم رهبری برای ادامه برجام را در دستور کار داشته باشند، گفت: اروپایی‌ها از این مرحله به بعد باید به صورت عملیاتی شروط مورد اشاره مقام معظم رهبری را اجرایی کنند و تنها در حد گفتار نباشد.

مرتضی صفاری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام با اروپا گفت: با توجه به استقبال برخی از کشورهای اروپایی از این شروط به نظر می‌رسد که اقدامات و عکس‌العمل‌های آنها خیلی با خواسته‌های ما فاصله ندارد البته باید آنها پا را از حرف و گفته فراتر گذاشته و وارد فاز عملیاتی برای خواسته‌های ما شوند.

وی فروش نفت و ارائه خدمات بانکی و نقل و انتقال پول را از جمله مهمترین شروط تعیین شده از سوی رهبر انقلاب برای ادامه برجام با اروپا عنوان و اظهار کرد: اگر این دو مقوله عملیاتی شود بخش عمده‌ای از خواسته‌های ما تامین خواهد شد. مثلا باید بانک‌های آلمانی یا فرانسوی شرایط را به گونه‌ای سامان دهند تا ما با پشتوانه قوی و حقوقی با پشتوانه اتحادیه اروپا وارد کار شویم و آنها هم پاسخگو باشند.

صفاری نطنزی تاکید کرد:‌ اروپایی‌ها در فروش نفت باید خریدار نفت ما باشند همانطور که بیش از این نیز چنین شرایطی وجود داشت. همچنین باید اتحادیه اروپا کارهای قانونی لازم برای نقل و انتقال پول نفت بخصوص از محل فروش نفت را انجام دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه باید توصیه‌های رهبری در دستور کار مذاکره کنندگان قرار گیرد، گفت: در چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که طرفین بر اساس شروط رهبری به یک جمع بندی درباره‌ی ادامه برجام برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.