صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / قاسم‌پور: فراز و نشیب کم، نقطه قوت تیم ملی است/ تیم ملی در بدترین شرایط هم کارهای بزرگی می‌کند
قاسم‌پور: فراز و نشیب کم، نقطه قوت تیم ملی است/ تیم ملی در بدترین شرایط هم کارهای بزرگی می‌کند

قاسم‌پور: فراز و نشیب کم، نقطه قوت تیم ملی است/ تیم ملی در بدترین شرایط هم کارهای بزرگی می‌کند

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است با لغو دیدار تدارکاتی مقابل یونان و برآورده نشدن تمامی خواسته‌های سرمربی تیم ملی نمی‌توان دورنمای خوبی برای این تیم در جام جهانی متصور شد.

ابراهیم قاسمپور

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در ابتدا شرایط آرمانی تیم ملی را منوط به محقق شدن خواسته‌های کی‌روش دانست و اظهار کرد: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تمام خواسته‌های کی‌روش را برآورده کنند. تیم ملی در راه آماده‌سازی برای جام جهانی نیاز به بازی تدارکاتی دارد ولی متاسفانه همیشه باید منتظر لغو بازی‌ها بود که هر کدام هم دلایل خاص خودش را دارد. این مساله جای تاسف دارد و دورنمای خوبی برای ما نیست که بازی یونان هم در آستانه لغو شدن است.

او افزود: با لغو بازی تدارکاتی مقابل یونان تیم ملی با کمترین بازی تدارکاتی که در خور ایران است راهی جام جهانی می‌شود. البته بازیکنان ما همیشه در بدترین شرایط هم کارهای بزرگی انجام می‌دهند. باید امیدوار به امدادهای غیبی باشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این که انتقاد از تیم ملی دیگر چیزی را عوض نمی‌کند گفت: من خودم هم معتقدم که انتخاب‌های کی‌روش از روی لجبازی یا ندانم‌کاری یا هر چیزی که اسمش را می‌گذارید بود. کی‌روش هم آدم اهل مذاکره و تجزیه و تحلیل در کارهایش نیست و لجبازی می‌کند. در همین حال، باید از تیم ملی حمایت کنیم. دیگر زمان انتقاد کردن نیست. بازیکنان ایران در جام جهانی تقریبا نهایی شده‌اند و دیگر نمی‌توان کار خاصی کرد.

“تیم ملی در تمام خطوط، فراز و نشیب کمی دارد” قاسم‌پور با بیان این نکته به عنوان نقطه قوت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تصریح کرد: تیم ملی در تمام قسمت‌های زمین بازیکنانی در یک سطح دارد. ملی‌پوشان چندین سال است که کنار هم بازی می‌کنند و از نظر روحی و روانی و همچنین از نظر فنی شناخت خوبی نسبت به یکدیگر دارند. همچنین آن‌ها در این سال‌ها با یک مربی و با یک طرز تفکر در یک تیم با هم بازی کرده‌اند و این یک نقطه اتکا برای تیم ملی محسوب می‌شود.

او در ادامه درباره اظهارات کی‌روش مبنی بر جدایی از تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: رفتن کی‌روش فاجعه به بار نمی‌آورد. یک جا ضرر می‌کنیم که آن هم به ارتباطات مربی بعدی تیم ملی بستگی دارد. کی‌روش با استفاده از ارتباطات خوبی که با خارج از ایران داشت، توانست بازیکنان ایرانی خوبی را که شاغل در لیگ‌های خارجی بودند دور هم جمع کند. به نظرم امتیاز برتر کی‌روش همین بوده و چیز دیگر خاصی نداشت. او به قول ما می‌توانست به همه جا کانال بزند. اگر مربی بعدی تیم ملی، ایرانی باشد، دیگر نمی‌توان روی این ارتباطات حساب باز کرد. اگر هم خارجی باشد باید ببینیم ارتباطاتش در سطح کی‌روش است یا نه.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که به نظر او اولویت فدراسیون فوتبال برای جانشین کی‌روش داخلی است یا خارجی اظهار کرد: فدراسیون فوتبال نشان داده چیزی که در دسترس‌تر باشد و هزینه کمتری داشته باشد را انتخاب می‌کند. مطمئنا اگر کی‌روش برود که من بعید می‌دانم، فدراسیون به سراغ مربی‌ای با چنین آپشن‌هایی می‌رود. البته کی‌روش همیشه این برنامه را پیاده می‌کند. منتها اگر این بار یک پیشنهاد اغوا کننده داشته باشد شاید به رفتنش عمل کند.

قاسم‌پور در پایان گفت: با این حال کی‌روش بی‌تجربه نیست. کی‌روش در این سال‌ها همیشه با مشکلاتی که عنوان کرده در ایران مانده است. دلیلش هم این است که ایران تنها تیم آسیایی است که در بیشترین تورنمنت حضور دارد. همچنین استعداد و ضریب هوشی بالای بازیکنان ما یک امتیاز برای او محسوب می‌شود. شاید اگر او جای دیگری برود این شانس را نداشته باشد که مانند ایران موفق باشد. اگر کی‌روش به هر دلیلی از تیم ملی جدا شود فدراسیون فوتبال در وهله اول به دنبال برانکو و شفر می‌رود به این دلیل که هم در دسترس‌تر هستند و قیمت‌شان پایین‌تر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.