صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / «صلح» در ساتبی حراج می‌شود
«صلح» در ساتبی حراج می‌شود

پس از ۲۰۰ سال فراموش‌شدن

«صلح» در ساتبی حراج می‌شود

مجسمه «صلح» که برای مدت ۲۰۰ سال خبری از آن نبود به زودی در حراجی ساتبی لندن به فروش گذاشته می‌شود.

مجسمه «صلح» که برای مدت ۲۰۰ سال خبری از آن نبود به زودی در حراجی ساتبی لندن به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، مجسمه «صلح» اثر «آنتونیو کانووا» ـ مجسمه‌ساز معروف ایتالیایی ـ دوره نئوکلاسیک در واقع هیچگاه گم نشده بود اما در طول بیش از ۱۵۰ سال گذشته و پنج نسل به تدریج توسط خانواده ولزی مالک آن فراموش شده بود و حالا قرار است در یک حراجی به فروش گذاشته شود و قیمت پیش‌بینی شده برای آن بالغ بر یک میلیون دلار است.

«کانووا» که بین سال‌های ۱۷۵۷ تا ۱۸۲ زندگی می‌کرد و پاپ، ناپلئون و دوک ولینگتون از جمله مشتریان سرشناس وی بودند یکی از تحسین‌شده‌ترین و گران‌ترین هنرمندان مجسمه‌ساز اوایل قرن ۱۹ میلادی محسوب می‌شود.

مجسمه «صلح”» که یکی از آثار مجموعه مجسمه‌های اورجینال ساخته شده توسط «آنتونیو کانووا» است، قرار است هفته آینده (چهارم جولای) و در اولین نمایش عمومی خود از سال ۱۸۱۷ تا به امروز در حراجی ساتبی لندن به فروش گذاشته شود.

این مجسمه که «صلح» نام‌گذاری شده در سال ۱۸۱۴ از سوی «کانووا» به دوستش «جان کمپبل» اعطاء شد چرا که ناپلئون در تبعید به سر می‌برد و اروپا امیدوار بود پس از سال‌ها جنگ رنگ آرامش را به خود ببینید اما این رویا دیری نپایید و ناپلئون در سال ۱۸۱۵ از تبعید فرار کرد و تلاش خود را برای احیای امپراطوری‌اش آغاز کرد.

مجسمه مرمرین نیم‌تنه زنی جوان که نمادی از صلح است، یکی از مضامین مورد علاقه «کانووا» بود که معمولا به دوستان و مشتریانش هدیه می‌داد.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.