صفحه اصلی / استان ها / کردستان / دختران بی‌سرپرست کردستانی نیازمند حمایت بیشتر هستند

دختران بی‌سرپرست کردستانی نیازمند حمایت بیشتر هستند

مدیر مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی مؤسسه نگهداری از دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست «حکمت آبیدر» سنندج، اظهار کرد: مؤسسات نگهداری از دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست در سنندج در تأمین نیازهای خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

نمایشگاه نقاشی کودکان بی سرپرست و  بدسرپرست تحت حمایت بنیاد خیریه  "دستهای مهربان"

محمدعرفان محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه مؤسسات خصوصی در سطح استان با همکاری بهزیستی وظیفه نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را عهده‌دار هستند، اظهار کرد: این مراکز به صورت خصوصی اداره می‌شوند و هزینه‌های صفر تا ۱۰۰ خود را از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌کنند.

وی افزود: مؤسسات نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست برای تأمین نیازهای خود به شدت متکی و نیازمند به کمک‌های مردمی هستند.

مدیر مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی یک مؤسسه در سنندج با اعلام اینکه هر کدام از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، به صورت ماهانه دارای هزینه‌هایی نزدیک به یک میلیون تومان هستند، گفت: کمک دولتی که از جانب بهزیستی به هر کودک اختصاص می‌یابد، تنها ۱۵۰ هزار تومان در ماه است.

وی با اعلام اینکه این کودکان در مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند، ادامه داد: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست شامل کودکانی می‌شود که والدین خود را بر اثر حوادثی از جمله تصادف رانندگی یا مرگ از دست داده‌اند و یا اینکه دارای والدینی هستند که رفتار مناسبی با فرزندان خود ندارند و یا اینکه معتاد بوده و در نگهداری از فرزند خود ناتوان هستند، به همین خاطر سرپناهی نداشته و به صورت دسته‌جمعی در این مراکز نگهداری می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه این مؤسسه وظیفه نگهداری از ۱۲ دختر هشت تا ۱۲ ساله بی‌سرپرست را عهده‌دار است، خاطرنشان کرد: تمامی حوزه‌های زندگی این دختران از جمله تحصیل، تربیت و نگهداری آنان تا پایان ۱۲ سالگی با مؤسسه بوده و بعد از آن به مؤسساتی که دختران با سنین بالاتر را نگهداری می‌کنند، تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.