صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توافق عربستان و روسیه بر سر رشد تولید، قیمت نفت را کاهش داد
توافق عربستان و روسیه بر سر رشد تولید، قیمت نفت را کاهش داد

توافق عربستان و روسیه بر سر رشد تولید، قیمت نفت را کاهش داد

روند نزولی قیمت نفت که از جمعه گذشته پس از افزایش احتمال رشد عرضه از سوی روسیه و عربستان آغاز شده است، صبح روز دوشنبه نیز ادامه یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، افزایش احتمالی عرضه نفت توسط عربستان و روسیه و همچنین افزایش تولید نفت در آمریکا موجب کاهش صبح امروز قیمت های نفت شد.
بانک استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: پس از انتشار خبر موافقت عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به منظور جبران کسری بازار ناشی از توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک، روند افزایش قیمت های نفت متوقف شد.
قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت ۰۴:۵۲ امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن یک دلار و ۳۵ سنت یا ۱٫۸ درصد نسبت به جمعه گذشته کاهش یافت و به ۷۵ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با یک دلار و ۶۶ سنت یا ۲٫۵ درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به بهای ۶۶ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت های پایه آمریکا و اروپا اکنون در مقایسه با بالاترین رکوردی که در اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) ثبت کرده اند به ترتیب ۶٫۴ و ۹٫۱ درصد کاهش پیدا کرده اند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی تولیدکنندگان غیراوپک در راس آنها روسیه در چارچوب توافق کاهش تولید از ابتدای سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش ۱٫۸ میلیون بشکه در روز از سرجمع تولید خود کردند. این توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ معتبر است، اما روسیه و عربستان پنج شنبه گذشته (سوم خرداد) اعلام کردند تولید نفت را افزایش می دهند.
این دو کشور شنبه گذشته نیز تکرار کردند که در حال تصمیم گیری برای افزایش تولید نفت اوپک و غیراوپک به میزان یک میلیون بشکه در روز هستند.
پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی این تصمیم را تحت تاثیر فشارهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دانست و اعلام کرد، تحت فشار ترامپ، عربستان ترمز افزایش قیمت نفت را کشید و مانع افزایش بیشتر سطح قیمت ها شد.
این خبرگزاری نوشت: عربستان تحت این فشار، ظرف مدت کوتاهی سیاست حمایت از افزایش قیمت نفت را کنار گذاشت و تصمیم به افزایش تولید گرفت و این چرخش ۱۸۰ درجه ای چشم انداز بازار نفت را کاملا دگرگون کرد.
اقتصام**۱۰۶۳*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.