صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تجهیز آزمایشگاه تخصصی فیروزه در مرکز رشد نیشابور
تجهیز آزمایشگاه تخصصی فیروزه در مرکز رشد نیشابور

پیرو تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد؛

تجهیز آزمایشگاه تخصصی فیروزه در مرکز رشد نیشابور

تفاهم‌نامه‌ای با هدف انجام همکاری‌های مشترک تخصصی پارک علم و فناوری خراسان و مرکز رشد فناوری نیشابور با کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی منعقد شد.

معدن فیروزه نیشابور

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش بین، رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی در رابطه با تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، امیدوار هستیم که آزمایشگاه تخصصی فیروزه در مرکز رشد نیشابور به زودی تجهیز شود و در شهر نیشابور که به عنوان قطب فیروزه جهان مطرح است، فضای کسب و کار به سمت علمی شدن بیشتر پیش رود.

 وی همچنین از تدوین استاندارد فیروزه نیشابور و تعریف کد ملی برای آن توسط کارشناسنان کانون خبر داد و اضافه کرد: از این پس فیروزه نیشابور با این استاندارد به عنوان معیار مقایسه برای فیروزه‌های دیگر تبدیل می‌شود.

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ادامه داد: بر اساس اساسنامه یکی از وظایف ما ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه جواهرات و سنگ‌های قیمتی است و تاکنون ۱۴ تفاهم‌نامه همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در این راستا منعقد کرده‌ایم.

پیش‌بین گفت: کانون در گذشته تحت عنوان کانون فیروزه به همت پارک علم و فناوری خراسان و معاونت علمی و فناوری در مشهد شروع به کار کرد. بر اساس تغییر سیاستی که در معاونت علمی به وجود آمد، کانون با اتخاذ رویکرد فناورانه و نوآورانه تحت عنوان کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران درسطح کشور شروع به فعالیت کرد.

شریعتی، مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور نیز اظهار کرد: با شکل‌گیری فرآیند جدید همکاری بین پارک خراسان و کانون جواهرات قیمتی و با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان نیشابور امیدواریم که بتوانیم ظرفیت‌های جدید را در این دوره احیا کنیم.

وی گفت: شرکت‌های خوبی در این حوزه وجود دارند که به دلیل نبود پروتکل‌ها یا استانداردهای مشخص در حوزه فیروزه نتوانسته‌اند ایده‌ها و طرح‌های خود را آنچنان که باید به ثمر برسانند که امیدواریم با  انعقاد این تفاهم‌نامه و بحث استانداردسازی این خلا جبران شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.