چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا به دنبال گسترش تحریم‌های هدفمند سازمان ملل علیه سودان جنوبی
آمریکا به دنبال گسترش تحریم‌های هدفمند سازمان ملل علیه سودان جنوبی

آمریکا به دنبال گسترش تحریم‌های هدفمند سازمان ملل علیه سودان جنوبی

طبق پیش‌نویسی که خبرگزاری فرانسه منتشر کرد، ایالات متحده آمریکا از شورای امنیت خواسته نام شش مقام سودان جنوبی شامل وزیر دفاع را به اتهام تحریک به جنگ در این کشور به لیست تحریم‌ها اضافه کرده و کمک‌ها را قطع کند.

رئیس جمهور سودان جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، چنانچه پیش‌نویس قطعنامه مذکور در جلسه روز پنج‌شنبه تایید شود، این شش مقام سودان جنوبی با ممنوعیت مسافرتی به سراسر جهان و توقیف دارایی روبرو می‌شوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره پیشنهاد تحریم‌های آمریکا بحث و تبادل‌نظر کند.

این تحولات همزمان با ناامیدی روزافزون واشنگتن از دولت سالوا کر میاردت، رئیس‌جمهوری سودان جنوبی رخ می‌دهد.

سودان جنوبی سال ۲۰۱۱ از سودان جدا شد و کشور مستقلی تشکیل داد و در این میان از پشتیبانی آمریکا برخوردار بود و هنوز هم واشنگتن از بزرگترین حامیان مالی جوباست. تلاش‌های بی‌شماری برای برقراری صلح در این کشور که در پنجمین سال جنگ به سر می‌برد و شاهد کشتارهای قومی هدفمند، تجاوزهای گروهی و سایر قساوت‌هاست، شکست خورده است.   

تحریم‌های پیشنهادی مذکور وزیر دفاع سودان جنوبی را بابت نقض آخرین توافق آتش‌بس که سال گذشته دولت جوبا آن را امضا کرد، هدف می‌گیرد. او همچنین بابت رهبری حملاتی علیه شهر “پاگاک” در شمال شرقی سودان جنوبی که سال ۲۰۱۷ از دست نیروهای شورشی آزاد شد، در مظان اتهام است.

دیگر مقام‌های تحریمی این لیست شامل وزیر کابینه، وزیر اطلاع‌رسانی و رئیس سابق ارتش سودان جنوبی و یک مقام از شورشیان و معاون رئیس ارتش سودان جنوبی است.

از جمله اتهامات آنها شامل مانع‌تراشی در انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه، کارشکنی در ماموریت صلحبانان سازمان ملل، طراحی حملات علیه مقر سازمان ملل در بور، سرکوب رسانه‌ها، حمله به غیر نظامیان، مدارس و بیمارستان‌ها و نظارت بر سرکوب‌های سال ۲۰۱۵ است.

طبق این پیش‌نویس، تحریم‌های پیشنهادی کائونگ رامبانگ چول، از مقام‌های شورشی سودان جنوبی را بابت رهبری حملات در ایالت بیه در شمال این کشور و دستور به نیروهایش برای اخلال در کار امدادرسان‌ها هدف قرار می‌دهد. طبق پیش‌نویس مذکور، تحریم‌ها علیه سودان جنوبی برای یکسال دیگر تمدید می‌شود و حکم کارشناسان هیات سازمان ملل متحد احیا خواهد شد.

در حال حاضر نام شش ژنرال ارشد و فرمانده شورشی در لیست تحریم‌های سازمان ملل است.

سودان جنوبی از اواخر سال ۲۰۱۳ زمانی که سالوا کر معاون سابق خودش را به دسیسه‌چینی برای کودتا متهم کرد، به سمت جنگ داخلی کشیده شد. از آن به بعد، میلیون‌ها تن آواره شده و یک بحران مهاجرتی منطقه‌ای رخ داد و میلیون‌ها تن تا آستانه قطحی پیش رفتند و ده‌ها هزار تن کشته شدند.

ایالات متحده مکررا به اعمال تحریم‌ تسلیحاتی و تحریم علیه ناقضان تهدید می‌کند. تلاش سال ۲۰۱۶ واشنگتن در شورای امنیت برای کسب آرای کافی و اجرای تحریم تسلیحاتی و تحریم‌های هدفمند ناکام ماند.  انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.