صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آغاز فعالیت منتخبین شورای صنفی دانشگاه زنجان از مهرماه
آغاز فعالیت منتخبین شورای صنفی دانشگاه زنجان از مهرماه

رئیس دانشگاه خبر داد

آغاز فعالیت منتخبین شورای صنفی دانشگاه زنجان از مهرماه

رئیس دانشگاه زنجان شوراهای صنفی دانشجویان را عامل شکل‌دهی ارتباط سازمان یافته و نظام‌مند بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه توصیف کرد و گفت: تمام واحدهای دانشگاه زنجان دارای شورای صنفی مستقل هستند که منتخبین این شورا دور جدید فعالیت خود را از مهر جاری آغاز خواهند کرد.

شورای صنفی

 دکتر نجفیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب،‌ اظهارکرد: خوشبختانه براساس آئین‌نامه ابلاغی وزارت علوم در خصوص شوراهای صنفی دانشجویان، انتخابات این شورا هر ساله در دانشگاه زنجان مطابق آئین‌نامه در تمامی واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تا یک سال پیش فقط یک نوع شورای صنفی در دانشگاه زنجان فعال بود، اما براساس آئین‌نامه جدید در حال حاضر تمامی واحدهای این دانشگاه یعنی دانشکده‌ها و مجتمع‌های خوابگاهی دارای شورای صنفی هستند.

رئیس دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه برگزیدگان شوراهای صنفی فعالیت خود را از مهر ماه جاری آغاز خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه دوره یکساله فعالیت شوراهای فعلی به اتمام نرسیده و تا مهر ماه مهلت دارند، بنابراین با وجود برگزاری انتخابات این شورا در اردیبهشت ماه جاری، برگزیدگان فعالیت خود را از مهر جاری آغاز خواهند کرد.

دکتر نجفیان همچنین نقش فعالیت شوراهای صنفی دانشجویی در دانشگاه‌ها را موثر ارزیابی کرد و افزود: یکی از فواید حضور شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها این است که فعالیت‌های صنفی دانشجویان را سازماندهی می‌کند و بر این اساس دانشجویان به راحتی می‌دانند خواسته‌های صنفی و رفاهی خود را از چه راهی باید پیگیری نمایند،‌ ضمن اینکه به عنوان بازوی کمکی به مسئولان در پیشبرد اهداف و حل مشکلات نیز کمک خواهند کرد.

وی یادآور شد: شکل‌گیری ارتباط نظام‌مند بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه از طریق شوراهای صنفی امکان‌پذیر است و دانشگاه نیز با توجه به اینکه شوراهای صنفی به عنوان نهاد قانونی تعریف شده هستند، از نظرات و عقاید آن‌ها در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری استفاده خواهد کرد و ضمن اینکه در حال حاضر رابطه متقابل و نزدیکی بین این شوراها و مسئولین در دانشگاه زنجان وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.