صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توسعه پارس‌جنوبی بر رشد کیفیت زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد
توسعه پارس‌جنوبی بر رشد کیفیت زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد

توسعه پارس‌جنوبی بر رشد کیفیت زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد

توسعه فازهای پارس‌جنوبی و افزایش تولید از این میدان بر افزایش صادرات گاز، توسعه گازرسانی و بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر مستقیم می‌گذارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، درباره توسعه گازرسانی شهری و روستایی و تلاش شرکت ملی گاز برای ارتقای خدمات کمی به سطح کیفی گفت: کمیت یعنی درصد گازرسانی به روستاها و شهرها، میزان گاز فرآورش شده، انتقال، توزیع و مصرف آن، اما کیفیت به معنای خدمات مطلوبی است که این شرکت به مشترکان بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاهی و صادراتی ارائه می‌دهد.
مومنی، تکمیل طرح‌های گازرسانی کشور را نقطه عطفی برای آغاز انتشار آمار کیفی دانست و ادامه داد: شرکت ملی گاز همواره در جهت افزایش رضایت‌مندی مردم و تامین سوخت مستمر و پایدار آنان گام برمی‌دارد. با انتشار آمار خدمات کیفی، مردم تنها شاهد افتتاحیه‌ها و روشن شدن مشعل گاز در مناطق زندگی خود نخواهند بود، بلکه تاثیر گازرسانی را نیز به خوبی متوجه می‌شوند.
به گفته وی، یکی از اهداف اصلی و تاکیدات مقام معظم رهبری که در سند چشم‌انداز ابلاغ شده و از اولویت‌های وزیر نفت و شرکت ملی گاز محسوب می‌شود، استفاده حداکثری از منابع انرژی مشترک است که در دولت تدبیر و امید تلاش بسیار موثری به ویژه در حوزه پارس‌جنوبی برای تحقق این هدف انجام شده است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، در این باره توضیح داد: تلاش وزارت نفت در سال‌های اخیر سبب شد تا پارس‌جنوبی از رکود سنگینی که دچار شده بود، خارج شود. در پروژه‌های پارس‌جنوبی، مشکلات بسیار زیادی وجود داشت که با همت و پیگیری مستقیم وزیر نفت شدند و فازهای پارس‌جنوبی به ثمر نشستند که اکنون شاهد تولید، فرآورش، انتقال و مصرف گاز این فازها در سراسر کشور و در بخش صادراتی هستیم.
بهره‌مندی از گاز حق مردم است
مومنی، بهره‌مندی مردم از گاز را حق طبیعی آنان دانست و تصریح کرد: مردم باید بدانند که گاز با چه زحمت، هزینه و دقتی به منازلشان می‌رسد. مردم باید در جریان فعالیت فازهای پارس‌جنوبی قرار بگیرند و تاثیر بهره‌برداری از این فازها را در زندگی خود احساس کنند. زمانی که یک روستانشین تا شخصی که در دورترین شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار می‌شوند باید بدانند که این گاز حاصل تلاش دولت، وزارت نفت و بهره‌برداری از مخزن عظیمی به نام پارس‌جنوبی است.
وی با بیان این‌که شرکت ملی گاز زیرساخت‌های لازم را برای اشتراک‌پذیری گاز در شهرها و روستاها فراهم کرده، گفت: سالانه حدود یک میلیون مشترک به جمع مشترکان گازی کشور افزوده می‌شود. همه مشترکان گاز باید بدانند اگر ما با تکیه بر منابع قدیمی و سابق گاز به گازرسانی بپردازیم نمی‌توانیم هیچ شهر و روستای جدیدی را به شبکه گازرسانی کشور متصل کنیم، زیرا با کمبود تولید گاز روبه‌رو می‌شویم، اما ادامه روند افزایش تعداد مشترکان که تا پایان برنامه ششم توسعه نیز ادامه خواهد داشت، در سایه بهره‌برداری از فازهای پارس‌جنوبی میسر می‌شود.
خیال‌مان بابت داشتن گاز کافی در کشور راحت است
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تاکید بر این‌که وجود منابع گازی کافی سبب می‌شود تا این شرکت با خیالی آسوده به توسعه گازرسانی در کشور بپردازد، اظهار کرد: تامین منابع مالی طرح‌های گازرسانی تاثیر مثبتی در تسریع توسعه گازرسانی دارد، وجود منابع گازی نیز ما را با اطمینان بیشتری به سوی ارائه خدمات مطلوب به مشترکان سوق می‌دهد تا روند تولید و توزیع گاز را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشترکان هیچ‌گاه با کمبود گاز یا دریافت گاز بی کیفیت روبه‌رو نشوند.
مومنی، تولید از میدان گازی پارس‌جنوبی و بهره‌مندی از این گاز تولیدی را متناسب با نیاز مصرفی کشور و میزان گاز صادراتی اعلام کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی آخرین فازهای پارس‌جنوبی، میزان تولید روزانه گاز از این میدان، ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت که این رشد تولید به خوبی در رشد آمار بهره‌مندی مردم از نعمت گاز طبیعی نمایان است.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.