صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اختلال در ارتباط تلفنی ۲ مرکز مخابراتی تهران از فردا
اختلال در ارتباط تلفنی ۲ مرکز مخابراتی تهران از فردا

اختلال در ارتباط تلفنی ۲ مرکز مخابراتی تهران از فردا

ارتباط تلفنی مراکز مخابراتی شهیدلطیفی و شهید حق شناس تهران برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از فردا (سه شنبه) مختل می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از مخابرات منطقه تهران، ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات شهید لطیفی با پیش شماره های ۲۲۹۳ تا ۲۲۹۸، ۲۶۷۵ و ۲۶۹۱ در محدوده خیابان مژده کوچه شهید جعفری بیگی به مدت ۷۲ ساعت مختل می شود.
در مرکز مخابرات شهید حق شناس نیز ارتباطات از ساعت ۲۴ به مدت ۴ ساعت با اختلال همراه است.
در عملیات کابل برگردان، کابل های قدیمی و مسی با فیبر نوری تعویض می شود.
انتقال داده با سرعت بیشتر، قیمت ارزان تر، ظرفیت بالاتر، جلوگیری از تداخل هنگام عبور سیگنال های الکتریکی، مصرف پایین برق و پایداری شبکه از مزیت های کابل های فیبرنوری نسبت به کابل های مسی است.
البته کابل برگردان همیشه به معنی تعویض کابل ها نیست، بلکه به مجموعه تغییرات روی بستر مخابراتی که سبب قطع ارتباط مشترک شود نیز گفته می شود.
تازه ترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشان می دهد شمار خطوط تلفن ثابت دایری کشور در پایان ۹۶ به ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۶۹ مورد رسید.
براساس این گزارش ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۸۶ تا پایان پارسال در حالی به رقم ۳۸٫۷۱ درصد رسید که در سال ۱۳۸۶ این ضریب ۳۳٫۴۳ درصد بود.
رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸٫۷۱ نشاندهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۹ میلیون سیمکارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای برای ارتباط مردم با یکدیگر است.
شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور در حالی تا پایان اسفندماه پارسال به ۱۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۰۲ مورد رسید که این میزان تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود.
شمار تلفن همگانی کشور تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴دستگاه بود که این میزان تا پایان پارسال به ۱۰۷ هزار و ۴۱۷ مورد کاهش یافت.
در گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است تا پایان پارسال ۴۹ هزار و ۲۴۰ روستا از خط تلفن خانگی بهره مند شدند. این میزان تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵، ۴۹ هزار و ۲۹روستا بود.
اقتصام**۲۰۷۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.