صفحه اصلی / استان ها / یزد / ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح فاضلاب یزد نیاز است
۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح فاضلاب یزد نیاز است

نماینده یزد در مجلس:

۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح فاضلاب یزد نیاز است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اجرای کامل طرح فاضلاب یزد به 5 سال زمان نیاز دارد، گفت:‌ بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح فاضلاب شهر یزد نیاز است.

بازدید خبرنگاران از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، با بیان این‌که اجرای کامل طرح شبکه فاضلاب یزد به پنج سال نیاز دارد،‌ اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح فاضلاب شهر یزد نیاز است.

وی، آمادگی سرمایه گذارهای متعدد برای ورود به بحث اجرای طرح فاضلاب شهر یزد را فرصتی مناسب برای تکمیل این مهم در یزد دانست و بیان کرد:‌ ما نباید برای اجرای کامل شبکه تصفیه فاضلاب یزد منتظر تأمین اعتبار از سوی دولت باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان این‌که سالانه ۱۲۰ کیلومتر اجرای طرح فاضلاب برای مدت پنج سال باید در دستور کار شهرداری و مسئولان اجرایی قرار گیرد، افزود: آمادگی مدیریت شهری برای واگذاری شهر یزد یکی از ضرورت‌های اجرایی برای تکمیل صحیح و کامل فاضلاب شهر یزد است.

موسوی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت شهرداری و شورای اسلامی یزد برای اجرای کامل شبکه فاضلاب این شهر، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را برای همکاری در اجرای صحیح و کامل شبکه فاضلاب شهری اعلام کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته سهم استان یزد از آب انتقالی ۶۵ میلیون مترمکعب بوده که امسال با کاهش ۲۰ درصدی این سهم به حدود ۵۰ میلیون مترمکعب رسیده و این امر بیانگر ضرورت اجرای هر چه سریعتر شبکه فاضلاب در یزد است.

وی با بیان این‌که طبق هماهنگی‌های انجام شده امسال ماهانه حدود سه میلیون متر مکعب آب انتقالی به استان یزد اختصاص داده شده است،‌ گفت: تعیین میزان اختصاص پساب به شهرداری یزد بعد از اجرای کامل طرح فاضلاب شهر یزد انجام می‌شود.

اجرای کامل طرح شبکه فاضلاب یزد به کمک بخش خصوصی نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد با بیان این‌که متأسفانه تاکنون ۳۵ درصد شهر یزد تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار گرفته است، گفت: اجرای کامل طرح شبکه فاضلاب شهر یزد به کمک مردم و بخش خصوصی نیاز دارد.

علی اسلامی با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ضرورت اجرای کامل طرح فاضلاب شهر یزد، اظهار کرد: فاضلاب شهر یزد از سال ۷۸ اجرایی شده و تاکنون ۳۵ درصد شهر را تحت پوشش قرار داده است. در فاز اول این طرح،  260 لیتر در ثانیه پساب حاصل از فاضلاب شهر یزد ذخیره می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد در ادامه با بیان این‌که طرح اولیه ۳۵ درصد یزد را پوشش داده و الان امکان تخصیص اعتبار برای ادامه این طرح وجود ندارد، گفت: اجرای کامل فاضلاب شهر به کمک دولت، مردم و بخش خصوصی نیاز دارد.

اسلامی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهری در چهار شهر اردکان،‌ میبد، بافق و مهریز، تصریح کرد:‌ در اردکان به طور کامل اجرایی شده، در مهریز در حال اجراست که در نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد و در فاز اول ۲۰ لیتر پساب خواهد داشت، در بافق با ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی شده و تا سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و در شهرستان میبد با حدود ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

این مقام مسئول با بیان این‌که متأسفانه اجرای طرح فاضلاب شهر یزد نسبت به دیگر شهرهای استان عقب‌تر است، خاطرنشان کرد: اگر طرح فاضلاب در شهر یزد به طور کامل اجرایی شود می‌تواند ۸۰۰ لیتر آب قابل مصرف در فضای سبز شهری، آب مورد نیاز برای تزریق به سفره‌های زیرزمینی و مصارف صنعتی به ذخیره آب این شهر اضافه کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.