صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / پایان پذیره‌نویسی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه
پایان پذیره‌نویسی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه

پایان پذیره‌نویسی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه

پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران که از روز گذشته به مدت ۷ روز کاری آغاز شده بود، امروز در دومین روز به اتمام رسید.

طرح

به گزارش کسب و کار نیوز، معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی بیش از ۲۲۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال بودیم. بر اساس این گزارش، شاخص کل فرابورس نیز با بیش از سه واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از ۱۱۰۷ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه به بیش از ۳۱۶ میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از یک هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال رسید.

بازارهای اول و دوم

همچنین در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از ۲۲۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال جابه‌جا شدند که در این میان نماد «ذوب» با بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال ارزش و بیش از ۱۴۸ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.

از طرف دیگر امروز بیش از ۷۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شدند. افزون بر این، معامله بیش از ۶ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۸۴ میلیارد ریال رقم خورد.

بازار اوراق با درآمد ثابت

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز بالغ بر یک میلیون هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت بیش از ۱۰۹ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال، «اخزا۶۰۳» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در جریان دادوستدهای امروز این بازار در اختیار گرفت. این گزارش می افزاید: مبادله ۳۰ هزار سهم متعلق به ماداکتو استیل کرد به ارزش ۱۳۵ میلیون ریال در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) اتفاق افتاد.

معاملات تابلو تسهیلات مسکن

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در روزی که گذشت بیش از ۴۲ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.

در میان نمادهای فرابورسی نیز، سه نماد «ذوب»، «زاگرس» و «تبرک» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «مارون» به‌ترتیب با بیش از ۴ و ۲ واحد تاثیر، منفی‌ترین و مثبت‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.

همچنین مطالعه کنید:

شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس

به گزارش کسب و کار نیوز ، سازمان خصوصی سازی  در ۲ اطلاعیه جداگانه قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.