صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / نجات یک هکتار باغ از خطر خشکی ۶ میلیون هزینه می‌خواهد

معاون سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان:

نجات یک هکتار باغ از خطر خشکی ۶ میلیون هزینه می‌خواهد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه سطح باغات اصفهان که در تنش شدید آبی قرار گرفته اند، گفت: آبرسانی برای نجات یک هکتار باغ از طریق تانکر حداقل بین 5 تا 6 میلیون هزینه در بر دارد.

نمایی از باغ‌های خشک شده در منطقه ییلاقی راویز

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، اصغر محسن‌ زاده کرمانی در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق اصفهان، با بیان اینکه تلاش های این کمیسیون سبب شد تا طرح”توسعه باغات دیم ، در اراضی شیب دار”  در استان اصفهان حالت توقف پیداکند، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های آتی این طرح در استان های مجاور نیز متوقف شود.

وی با بیان اینکه آب شرب اصفهان،کاشان و یزد و هم چنین آب صنایع  در سال جاری تا حدودی کاهش داشته است، افزود : این درحالی است که کشاورزی شرق و غرب استان اصفهان صفر شده و ۱۸۰۰ هکتار از باغات اصفهان (پایین دست سد چم آسمان) در شُرف نابودی است هم چنین برای باغات بالادست سد چم آسمان و حجت آباد نیز ۱۷ میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده که این میزان نیز برای این منطقه کافی نخواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سطح باغات اصفهان که در تنش شدید  آبی قرار گرفته اند را ۷۸ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد : آبرسانی از طریق تانکر، از طریق لوله گذاری و ژئوممبران سه راه حلی است که برای کاهش خسارات باغات در نظر گرفته ایم که نیازمند اعتبار کافی است .

وی با بیان اینکه آبرسانی برای نجات یک هکتار باغ از طریق تانکر حداقل بین ۵ تا ۶ میلیون هزینه در بر دارد، گفت: برای کمک به باغداران ۱۱۶ میلیارد تومان  اعتبار درخواست کرده بودیم که تنها هفت میلیارد آن برای اجرای مرحله اول یعنی خرید آب برخی چاه ها عمیق اختصاص پیدا کرده که البته هزینه حمل و نقل بر عهده باغدار است.

محسن زاده کرمانی با اشاره به کاهش بارش ها و کاهش حجم سدها استان، اظهار کرد: سال جاری برای زراعت، باغبانی و شرب سال بسیاری سختی خواهد بود و بی تردید مدیریت وضع کنونی نیز بسیار سخت تر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.