صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / ملک مطیعی بر دوش هوادارانش تشییع شد
ملک مطیعی بر دوش هوادارانش تشییع شد

ملک مطیعی بر دوش هوادارانش تشییع شد

پیکر مرحوم ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران در میان انبوه هواداران از مقابل خانه سینما تشییع شد .

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تشییع ملک مطیعی همانطور که از قبل اعلام شده بود ساعت ۹٫۳۰ امروز یکشنبه از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما در تهران آغاز شد .
البته تقریبا یک ساعت پیش از آغاز مراسم دوستداران این هنرمند از شهرستان های مختلف و با لباس های محلی مقابل خانه سینما با در دست داشتن پلاکاردهایی از تصویر مرحوم ملک مطیعی ایستاده بودند.
در این مراسم که هنرمندانی چون فرامرز قریبیان،مسعود کیمیایی، کمال تبریزی، رسول صدر عاملی، مهناز افشار و جمع زیادی از هنرمندان حضور داشتند، علی دهکردی رییس انجمن بازیگران سینما به ایراد سخن پرداخت .
دهکردی که در میان انبوه شعارهای مردم سخن می گفت به این نکته اشاره کرد که ما برای بدرقه یکی از درخشان ترین بازیگران سینما به خانه ابدی اینجا دور هم جمع شده ایم.
دهکردی به این نکته نیز اشاره کرد که ملک مطیعی ۴۰ سال به مردم سرزمین خود احترام گذاشت و به ما یاد داد که سکوت برنده ترین اسلحه است .
وقتی سخنران بعدی هنوز روی سن نیامده بود مردم همچنان شعار می دادند و از پرویز پوستویی برای ایراد سخن دعوت کردند اما پوری بنایی از مردم خواست که سکوت را رعایت کنند تا سخنرانی ها انجام شود و بعد شعارها و درخواست های خود را اعلام کند .
در این هنگام پژمان بازغی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: من سینمای ایران را با بازیگران قدیمی چون ملک مطیعی، وثوقی و فردین شناختم که دو نفر از این عزیزان را دیگر نداریم .
بازغی همچنین گفت که او آخرین نفری بوده است که با ملک مطیعی دیدار کرده و در این ملاقات بر قدردانی از پیشکسوتان سینما تاکید داشته است.
محسن امیریوسفی رییس کانون گردانندگان خانه سینما نیز که به دعوت فریدون جیرانی پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت،گفت: امروز برای تشییع ‘فرمان' سینمای ایران باید از قیصر نیز یاد کنیم .
امیریوسفی همچنین از صحبتش با وثوقی و ضبط صدای او که یک پیام درمورد مرحوم ملک مطیعی داشت نیز خبر داد .
به گزارش کسب و کار نیوز ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران بامداد روز شنبه ۵ خرداد در سن ۸۸ سالگی بعد از یک دوره تحمل بیماری نارسایی کلیه و تنگی نفس درگذشت .
ادامه دارد…
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۹۲۴۶** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.