صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / ماموریت مجلس به بانک مرکزی برای اصلاح ساختار و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان
ماموریت مجلس به بانک مرکزی برای اصلاح ساختار و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان

ماموریت مجلس به بانک مرکزی برای اصلاح ساختار و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور، گفت: در این جلسه مقرر شد که بانک‌ها تسهیلات لازم را برای رونق گرفتن تولید به تولیدکنندگان بدهند، همچنین بانک مرکزی نسبت به اصلاح ساختار خود اقدام کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور، گفت: در این جلسه مقرر شد که بانک‌ها تسهیلات لازم را برای رونق گرفتن تولید به تولیدکنندگان بدهند، همچنین بانک مرکزی نسبت به اصلاح ساختار خود اقدام کند.

بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) به ارائه توضیحاتی در خصوص جلسه غیرعلنی پیرامون بررسی مشکلات اقتصادی پرداخت. این جلسه با حضور وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی تشکیل شده است.

وی در توضیح جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: با توجه به مشکلات موجود در مجموعه‌های اقتصادی، هیات رییسه مجلس تصمیم به دعوت از رییس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و مرکز پژوهش‌ها برای ارائه گزارشی درباره این مشکلات گرفت.

نعمتی افزود: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌ها و مطالبی که بانک مرکزی ارائه کرد، مشکلاتی در حوزه مجموعه‌های تولیدی وجود دارد، در این موارد تعدادی از نمایندگان متخصص در حوزه اقتصادی نیز به بیان اظهاراتی پرداختند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در توضیح جمع‌بندی این جلسه، گفت: با توجه به فضای موجود در کشور، جمع‌بندی این شد که بانک مرکزی برای رونق گرفتن تولید تسهیلات لازم را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و بانک‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شود تا این کار را انجام دهند.

وی افزود: همچنین با توجه به تورم موجود در کشور، بانک مرکزی مکلف به تنظیم سازوکاری شد که پول‌های موجود در کشور به سمت تولید سوق پیدا کند.

نعمتی لزوم اصلاح ساختار بانک مرکزی را از دیگر موارد مطرح در این جلسه عنوان و اظهار کرد: قرار شد بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس ماموریت پیدا کرده تا مشکلات را ساماندهی کنند. همچنین مجلس و دولت با همفکری، وحدت رویه در پیش گرفته تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پایان درباره طرح موضوع نوسانات قیمت ارز در این جلسه، گفت: موضوع ارز در جلسات مختلف گذشته بحث شد، امروز مشخصا بررسی مشکلات اقتصادی از جمله رکود مجموعه‌های تولیدی و تورم نقطه‌ای مطرح بود، همچنین موضوع نقدینگی بالا در کشور و لزوم سوق پیدا کردن نقدینگی به سمت تولید نیز بیان شد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.