صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / لغو مجوز کارگزاری های با سرمایه کمتر از ۱۵۰ میلیارد ریال
لغو مجوز کارگزاری های با سرمایه کمتر از ۱۵۰ میلیارد ریال

لغو مجوز کارگزاری های با سرمایه کمتر از ۱۵۰ میلیارد ریال

مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس اعلام کرد : مجوز کارگزاری هایی که سرمایه آن ها کمتر از ۱۵۰ میلیارد ریال باشد لغو می شود.

بورس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، محمد عطایی در تازه ‌ترین اقدام خود خطاب به تمامی شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد که شرکت‌های کارگزاری با سرمایه ۱۵۰ میلیارد ریال و بیشتر تا تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷ فرصت خواهند داشت، تا مجوزهای فعالیت شرکت‌های کارگزاری را تجمیع نمایند.

براساس این گزارش، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس اعلام کرده موضوع تجمیع مجوزهای فعالیت شرکت‌های کارگزاری براساس مصوبه‌های ۴۳۳ و همچنین ۴۹۳ جلسات هیأت مدیره سازمان بورس مبنی بر تجمیع مجوزهای فعالیت کارگزاران مطرح و با تصویب تمدید دوباره مهلت تجمیع مجوزهای فعالیت شرکت‌های کارگزاری تا پایان آبان ماه امسال همراه بوده است.

براساس ابلاغیه جدید سازمان بورس، شرکت‌های کارگزاری با سرمایه کمتر از ۱۵۰ میلیارد ریال تا تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ فرصت دارند، برنامه افزایش سرمایه با تخصیص اولویت سرمایه برای هر مجوز فعالیت را با زمان بندی حداکثر یک ساله همراه با تعهدنامه اعضای هیأت مدیره جهت اجرای برنامه ارائه نمایند.

براساس این ابلاغیه عدم ارائه برنامه یا عدم اجرایی نمودن برنامه افزایش سرمایه به منزله درخواست فعالیت در مورد مجوزهایی است که نسبت به تأمین سرمایه آن اقدام نموده‌اند و برنامه‌ای برای فعالیت در سایر مجوزها که سرمایه آن تأمین نشده است، ندارند.

بدیهی است در صورت عدم ارائه برنامه به تشخیص سازمان بورس، مجوزهایی که سرمایه آنها تأمین نشده است لغو خواهد شد.

محمد عطایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس در انتهای ابلاغیه خود عنوان کرده است : در مورد شرکت‌های کارگزاری با سرمایه کمتر از ۴۰ میلیارد ریال در صورت عدم ارائه زمان‌بندی افزایش سرمایه یا عدم اجرایی نمودن برنامه زمان‌بندی افزایش سرمایه به منزله درخواست لغو مجوز فعالیت کارگزاری است.

گفتنی است، سازمان بورس پیش از این برای افزایش کفایت سرمایه شرکت های کارگزاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال مهلت داده بود.

برخی گزارش های تایید نشده در این زمینه حاکی است، شرکت های کارگزاری خصوصی برای نجات خود از لغو مجوز اقدام به جابجایی سوری دارایی های ثابت میان دیگر کارگزاری‌ها با هدف شناسایی سود حسابداری در صورت های مالی و افزایش سرمایه از این محل کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.