صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / راه اندازی ۳۱ میلیون شماره تلفن ثابت تا پایان پارسال
راه اندازی ۳۱ میلیون شماره تلفن ثابت تا پایان پارسال

راه اندازی ۳۱ میلیون شماره تلفن ثابت تا پایان پارسال

شمار خطوط تلفن ثابت دایری کشور در پایان پارسال در حالی به 30 میلیون و 944 هزار و 169 مورد رسید که به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هنوز شهروندان زیادی در مناطق جدید توسعه یافته و مسکن های مهر در نوبت تخصیص خط قرار دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و چهارم اردیبهشت ماه امسال «محمدجواد آذری جهرمی» در آیین گشایش مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران افزود: مردم برای دریافت تلفن ثابت در مناطق جدید توسعه یافته و مسکن های مهر انتظار می کشند؛ درحالی که در همان مناطق نسل چهارم تلفن همراه وجود دارد.
تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیانگر آن است که تا پایان پارسال ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ سیمکارت فعال واگذار شد.
بر اساس تازه ترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۸۶ تا پایان پارسال در حالی به رقم ۳۸٫۷۱ درصد رسید که در سال ۱۳۸۶ این ضریب ۳۳٫۴۳ درصد بود.
شمار تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان سال ۱۳۹۵، ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ مورد و تا پایان شهریورماه پارسال ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ شماره بود.
رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸٫۷۱ نشاندهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۹ میلیون سیمکارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای برای ارتباط مردم با یکدیگر است.
شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور در حالی تا پایان اسفندماه پارسال به ۱۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۰۲ مورد رسید که این میزان تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود.
شمار تلفن همگانی کشور تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴دستگاه بود که این میزان تا پایان پارسال به ۱۰۷ هزار و ۴۱۷ مورد کاهش یافت.
در گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است تا پایان پارسال ۴۹ هزار و ۲۴۰ روستا از خط تلفن خانگی بهره مند شدند. این میزان تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵، ۴۹ هزار و ۲۹روستا بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پانزدهم اسفندماه پارسال شمار کنونی مشترکان تلفن ثابت کشور را ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرد و از تلاش برای افزایش این میزان به ۴۰ میلیون نفر در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
«سیدمجید صدری» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اکنون هر ۲ نفر مشترک می توانند از یک خط تلفن ثابت استفاده کنند و این روند رو به رشد است.
به گفته وی، اکنون برخی مناطق روستایی کشور از داشتن تلفن محرومند که شرکت مخابرات ایران تلاش دارد از سال ۱۳۹۷ برنامه واگذاری تلفن در این مناطق را آغاز کند.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.