صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / خواب زمستانی تیم‌های فوتسال و معضلی به نام مربی مجانی!
خواب زمستانی تیم‌های فوتسال و معضلی به نام مربی مجانی!

خواب زمستانی تیم‌های فوتسال و معضلی به نام مربی مجانی!

لیگ برتر فوتسال در حالی از یک ماه دیگر آغاز می‌شود که هنوز ۶ تیم در خواب زمستانی به سرمی‌برند و تکلیفشان مشخص نیست.

لیگ برتر فوتسال

به گزارش کسب و کار نیوز، درباره زمان استاندارد برای شروع تمرین‌های پیش فصل توضیح داد: اگر بخواهیم تیم خوبی را برای یک فصل از لیگ برتر فوتسال آماده کنیم، به سه ماه زمان نیاز داریم تا اهداف تاکتیکی و بدنسازی مربی پیاده شود. اما متاسفانه باشگاه‌های ما تفکر حرفه‌ای ندارند چرا که مدیرانشان ورزشی نیستند. هر کسی به دنبال منافع خودش است و شما می‌بینید تیم‌هایی مثل مس و گیتی‌پسند هم باوجود اینکه مشکل مالی ندارند، یک ماه قبل از شروع فصل، استارت زده‌اند. بنابراین نابسامانی‌ها به خاطر سوءمدیریت است و مدیران نمی‌توانند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. از طرفی می‌بینیم به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهند و به عنوان مثال گیتی‌پسند اصفهان درحالی که باید از پتانسیل فوتسال اصفهان استفاده کند، هیچ بازیکن بومی جذب نمی‌کند.

معضلی به نام مربی مجانی

مدرس فوتسال AFC همچنین به سیاست به‌کارگیری مربی-بازیکن در بین باشگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: فوتسال ما با این سیاست‌ها افت می‌کند و دیدید تیم‌هایی مثل دبیری و تاسیسات دریایی که از مربی-بازیکن استفاده کرده بودند چطور منحل شدند. دیدگاه مربی و بازیکن متفاوت است و به اعتقادم یک مربی نمی‌تواند به صورت ثمربخش در زمین بازی هم حضور داشته باشد. آمدن مربیان جوان به لیگ، ارزشمند است اما وقتی می‌شنویم یک مربی با ۲۰ میلیون تومان قرارداد بسته، ناراحت می‌شویم. حتی مربی‌ای را می‌شناسم که بعد از پنج سال همکاری با باشگاه، مبلغی دریافت نکرده است. در شرایطی که مربیان باتجربه کنار می‌روند و مربیان مجانی ظهور می‌کنند، شک نکنید فوتسال نیز به نابودی کشیده خواهد شد. متاسفانه برخی از همکاران عزیز می‌خواهند به هر قیمتی که شده، باشند و برخی مدیران هم به دنبال منافع سیاسی خود هستند.

کوچ فوتسالیست‌ها به دلیل دیده نشدن

صالح با بیان این که مشکل اقتصادی در وضعیت فعلی باشگاه‌ها تاثیرگذار بوده، اظهار کرد: صداوسیما هیچ کمکی به فوتسال نمی‌کند و مسئولان فوتسال هم نمی‌خواهند جلسه‌ای با این عزیزان داشته باشند تا آن‌ها را مجاب کنند که فوتسال در خون جوانان ایرانی است و باید از این رشته حمایت کنند. به همین دلیل است که می‌بینیم بازیکنان ایرانی راهی لیگ‌های خارجی مثل آذربایجان می‌شوند. این که بتوانیم بازیکن ترانسفر کنیم خوب است اما این که کجا بروند نیز مهم‌ است. به اعتقادم باید مسئولان فوتسال کشور باید فکر عاجلی کنند تا مشکلات تیم‌داری باشگاه‌ها حل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.