صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی عملکرد صندوق رفاه دانشجویان توسط هیاتی از کمیسیون آموزش
بررسی عملکرد صندوق رفاه دانشجویان توسط هیاتی از کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

بررسی عملکرد صندوق رفاه دانشجویان توسط هیاتی از کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه برای بررسی وضعیت عملکرد صندوق رفاه دانشجویان و موضوع ایجاد رشته‌های جدید در مراکز غیرانتفاعی آموزش عالی در وزارت علوم خبر داد.

کمیسیون آموزش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در این جلسه درخواست اعمال ماده ۲۳۶ در خصوص عملکرد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و همچنین ایجاد رشته‌های جدید در مراکز غیرانتفاعی آموزش عالی توسط وزارت علوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر این اساس اعمال ماده ۲۳۶ تصویب شد و مقرر شد که هیاتی از نمایندگان از کمیسیون آموزش برای انجام اقدامات لازم در این دو زمینه ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم در این جلسه، گفت که کمیسیون این طرح را با اصلاحات جزئی به تصویب رساند البته کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون فرعی این طرح را بررسی کرده است.

وی همچنین از تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در بخش‌های مربوط به فناوری نوین در کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون  فرعی بررسی‌کننده این طرح خبر داد.

ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس مربوط به بررسی اجرای قانون در دستگاه‌های مختلف است که اگر مجلس گزارش کمیسیون در مورد اجرا نشدن قانون را تایید کند، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه برای بررسی ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.