صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / اردسمان و خرابه‌های بجا مانده از سیلاب

اردسمان و خرابه‌های بجا مانده از سیلاب

سیلاب 10 روز پیش که اهالی اردسمان را بی‌خانمان کرد، آوارش هنوز گریبان اهالی این منطقه را گرفته و حالا مردم مانده‌اند با خرابه‌های بجا مانده از سیلاب ده روز پیش و  با مشکلات بسیاری دست و پنچه نرم می‌کنند.

روستای سیجان پس از سیلاب‎

به گزارش کسب و کار نیوز درباره خسارات سیلاب اخیر در اردسمان گفت: در سیل اخیر اردسمان چند واحد مسکونی تخریب شده که خوشبختانه آوار برداری آن‌ها به اتمام رسیده؛ همین‌طور وام‌هایی به صاحب خانه‌ها برای بازسازی منزلشان اختصاص داده شده که همگی خارج از نوبت هستند و مبلغ آن ۳۰ میلیون تومان می‌باشد و جدا از این ۵ میلیون تومان نیز ودیعه مسکن به آن‌ها داده خواهد شد.

سعید شیبانی در رابطه با خدمات‌رسانی پس از سیل نیز عنوان کرد: مراقبت‌های بهداشتی و خدمات آب، برق و گاز کاملا پایدار می‌باشد، همین طور امداد هلال احمر برای ارسال مواد غذایی از همان روزهای اول در حال انجام است.

فرماندار نیشابور در رابطه با مقابله با شیب جغرافیایی نیشابور که باعث ایجاد آبگرفتگی و چنین مشکلاتی می‌شود؛ گفت: یکی از راه‌های مقابله با این مسئله جمع آوری آب‌های سطح شهر توسط شهرداری است جدا از این مسئله کانال‌های شهر باید برای چنین اتفاقاتی آماده و تقویت شوند. همچنین اداره امور آب با بازگشایی مسیر رودخانه‌های نیشابور می‌تواند این اتفاقات را کنترل کند، حتی استانداری نیز اعتباری برای این مسئله در نظر گرفته است.

وی افزود: مردم نیز در این قضیه مقصر هستند، دخل و تصرف‌های غیر قانونی حاشیه‌های رودخانه برای آبیاری اراضی باعث چنین اتفاقاتی می‌شود که یکی از دلایل بروز سیل است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.