صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / ادعای رییس پیشین هیات وزنه برداری کرمانشاه : مرادی دخالت مستقیم در انتخابات دارد
ادعای رییس پیشین هیات وزنه برداری کرمانشاه : مرادی دخالت مستقیم در انتخابات دارد

ادعای رییس پیشین هیات وزنه برداری کرمانشاه : مرادی دخالت مستقیم در انتخابات دارد

رییس پیشین هیات وزنه برداری کرمانشاه با گلایه از رییس فدراسیون مدعی است علی مرادی دخالت مستقیم در انتخابات هیات دارد.

تمرین تیم ملی وزنه برداری

بابک سلیمی در گفتگو با ایسنا درباره ی انتخابات هیات وزنه برداری کرمانشاه و اینکه دو مرتبه برای ثبت نام کاندیداها فراخوان داده شده است، ادعا کرد: دلیل اصلی اش خصومت آقای مرادی با افرادی است که نمیخواهد برای چهار سال آینده رای بیاورند و اتفاقا آن افراد، کسانی هستند که در آوردنش نقش داشتند. در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۹۶ ، در سایت ها و روزنامه های استان برای حضور در انتخابات فراخوان داده شد و پس از مهلت قانونی فقط من ثبت نام کردم و دوستان دیگر به حرمت من جلو نیامدند. در زمان رضازاده هم برای انتخابات فقط من کاندیدا بودم که همه چیز طبق روال قانونی پیش رفت و به عنوان رییس هیات انتخاب شدم.
 او ادامه داد: زمانی که رییس فدراسیون کسی را پیدا نکرد که بتواند در انتخابات شرکت کند، جلسه ای را با حسینی رییس اداره کل ورزش  و جوانان استان کرمانشاه برگزار کرد و قرار شد دوباره فراخوان حضور در انتخابات داده شود. من نیز به آقای حسینی گفتم بر اساس کدام بند قانونی قرار است مجددا ثبت نام از کاندیداها انجام شود که او نیز پاسخ داد برای داشتن تعامل این تصمیم گرفته شده است. در نهایت دوباره فراخوان داده شد و این مرتبه چهار نفر کاندیدا شدند.

سلیمی در مورد انتخاب سرپرست برای هیات نیز گفت: معمولا دوره ریاست روسای هیات ها که تمام می شود همان رییس هیات را تا انتخابات به عنوان سرپرست می گذارند اما  برای هیات کرمانشاه این کار انجام نشد  و زمانی که دوره من تمام شد، اداره کل  ورزش و جوانان استان کرمانشاه آقای سعیدی را که کارشناس ارشد استان است به عنوان سرپرست به فدراسیون معرفی کرد اما فدراسیون با این بهانه که او دوست من است، او را قبول نکرد و گفت باید کسی غیر از آقای سعیدی سرپرست شود. در حالی که ما در استان همه با هم دوست هستیم. اداره کل  ورز ش و جوانان هم شخص دیگری  که مورد تایید فدراسیون باشد را به عنوان سرپرست گذاشت و آقای عباسی را معرفی کرد.

رییس پیشین هیات کرمانشاه در باره ی کنسل شدن رای گیری برای انتخاب پنج هیات حاضر در مجمع انتخاباتی نیز گفت: اعضای مجمع انتخاباتی هیات ها شامل نماینده فدراسیون، نماینده اداره کل ورزش  و جوانان استان، دو نماینده باشگاهها، نماینده آموزش و پرورش، دو داور، سه ورزشکار،  دو مربی و پنج هیات شهرستان ها هستند. از آنجا که ما هفت هیات شهرستان داریم، از طرف اداره کل  ورزش  و جوانان با هیات ها تماس گرفته شد که ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته در اداره کل حاضر شوند تا میان آنها رای گیری شود تا پنج هیات که بیشترین رای را آوردند برای حضور در انتخابات مشخص شوند اما آقای مرادی با سرپرست هیات استان کرمانشاه تماس می گیرد که این رای گیری بین هیات ها هم مجددا عقب بیفتد. در واقع او می خواهد کاری انجام دهد تا بین آن هفت نفر، افرادی که مدنظرش هست انتخاب شوند. من نیز گفتم به آقای مرادی بگویید همان پنج نفری که مدنظر دارد را انتخاب کند و اشکالی ندارد.

او در ادامه مدعی شد: آقای مرادی حتی کسی به نام شیروانی که وزنه بردار نیست را به عنوان مشاور خود در وزنه برداری غرب کشور انتخاب کرده است. او به همراه چند نفر دیگر به شهرستانها سفر می کند و می گوید از طرف آقای مرادی آمده و یک سفر و ارتقا درجه داوری برای آن هیات در نظر گرفته اند به شرطی که به بابک سلیمی رای ندهد. روسای هیات های شهرستانها می توانند در این مورد شهادت بدهند. این کار دخالت مستقیم و خارج از  چارچوب قانون در انتخابات محسوب می شود. آقای مرادی نمی تواند هم بگوید این شخص از طرف او نیامده چون او حکم دارد.

سلیمی با اشاره به اینکه فدراسیون به هیات کرمانشاه کمک زیادی نکرده است، تصریح کرد: هیات وزنه برداری کرمانشاه در چهارسال گذشته امکانات ورزشی از فدراسیون دریافت نکرده و فقط حدود ۱۵۰ کیلوگرم صفحه کار کرده به دست ما رسیده است. آن هم صفحه هایی بودند که در اردوی تیم ملی استفاده می شد و وقتی صفحه های جدید جایگزین آن شد، آنها را به ما دادند و این نهایت کمک فدراسیون به کرمانشاه در ۴ سال گذشته بوده است و همه هزینه های هیات را اداره کل  ورزش و جوانان استان تامین می کند.

رییس پیشین کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که او قبلا جزو شورای فنی فدراسیون بود و چرا اکنون فکر می کند علی مرادی با او مشکل دارد، تصریح کرد: من هر هفته با هزینه شخصی به تهران می آمدم تا در جلسات شرکت کنم اما دیدم تنها چیزی که معنی ندارد خرد جمعی است. او از قبل با دبیر شورای فنی موضوعات را مشخص کرده بود و حضور ما فرمالیته بود. خود من زمانی عضو تیم ملی ایران بودم و عنوان آسیایی دارم از طرفی مدرس دانشگاه هستم و دور از شان من بود در جلساتی شرکت کنم که اعضای شورا هیچ نقشی در تصمیم گیری ها ندارند و شورای فنی بیشتر نمایشی و فرمالیته بوده است.

او در پایان گفت: استانهایی داریم که ۵-۶ ماه است انتخابات آنها برگزار نمی شود تا افرادی که مدنظر خودشان است رای بیاورند. امیدوارم وزارت ورزش ورود پیدا کند ومسئولان ناظر به کار فدراسیون ها نظارت کنند. سوالی که من و همه داوران و پیشکسوتان وزنه برداری استان از آقای مرادی داریم این است که او حدود پانزده سال رئیس فدراسیون است در این مدت چند نفر را در قالب داور و سرپرست و غیره از کرمانشاه همراه خود به مسابقات برون مرزی اعزام کرده است؟ حالا که ۹ ماه بیشتر از زمان ریاستش باقی نمانده چگونه به یک مجموعه از افراد شامل داوران و روسای هیات های شهرستان های استان، وعده سفر خارج و ارتقا درجه داوری می دهد؟ مگر دراین ۹ ماه تیم های ملی چند سفر خارجی دارند. اگر واقعا چنین کاری امکان پذیر هست من از کاندیداتوری هیات انصراف می دهم تا  سفری نصیب دوستان شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.