۱-از جوانههای چشایی مخاطبان خود استفاده کنید
در این تبلیغات خلاقانه برای تبلیغ سس گوجهفرنگی، از جوانههای چشایی مخاطبان استفاده شده است. بر اساس این آگهی، استیک و سیبزمینی سرخشده بدون این سس گوجهفرنگی، مزهای مانند مقوا خواهد داشت.
۲-از لحظههای تکرارنشدنی بهره ببرید
شرکت DDB Canada در فرصت مهمی که در آن، روز بزرگداشت قهرمانان جنگ (Remembrance Day) با یازدهمین روز از یازدهمین ماهِ یازدهمین سال مصادف شد، با این آگهی تبلیغاتی ساده ولی بسیار مؤثر، نسبت به زنان و مردان سرباز، ادای احترام کرد. آنها با استفاده از تصویر سربازان به جای اعداد، نمایشی تصویری از روز تاریخی ۱۱/۱۱/۱۱ را ایجاد کردند.
۳- توجه مخاطب را به نقصها جلب کنید
در تبلیغات مواد غذایی، معمولا تصاویری از مواد غذایی با ظاهری جذاب یا به اصطلاح همان سوپرمدلهای دنیای مواد غذایی نمایش داده میشود. ولی آژانس مارسل پاریس، مجموعهی زیبایی از تبلیغات خلاقانه را برای سوپرمارکتهای زنجیرهای Intermarché ایجاد کرده است که در آن، به منظور جلب توجه مخاطب نسبت به هدر دادن و ضایعات مواد غذایی، از میوهها و سبزیجاتی با شکلهای غیرطبیعی استفاده شده است.