صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کمک به توسعه فعالیت‌های کارآفرینی دانشگاه تهران با ایجاد صندوق‌های جسورانه

رئیس دانشگاه تهران خبر داد

کمک به توسعه فعالیت‌های کارآفرینی دانشگاه تهران با ایجاد صندوق‌های جسورانه

رئیس دانشگاه تهران از توسعه فعالیت‌های کارآفرینی این دانشگاه با ایجاد صندوق جسورانه یکم خبر داد و گفت: برای توسعه کسب و کارها علاوه بر ایده‌پردازی نیازمند ایجاد زیرساخت‌‌های لازم هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرهیختگان آنلاین، محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از صندوق جسورانه یکم این دانشگاه با بیان اینکه امروز برای جامعه دانشگاهی و علمی روز بزرگی به شمار می‌رود گفت: برای کسانی که نیاز داشتند تا ایده‌هایشان را تجاری‌سازی کنند سعی کردیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

وی افزود: آموزش‌های لازم و اقدامات پژوهشی مبنی بر اینکه چگونه یافته‌های علمی تجاری‌سازی شوند از برنامه‌های ما بود و علاوه بر این اقدامات آموزشی لازم بود تا بستر لازم برای ایجاد کسب و کار را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه تشکیل پارک علم و فناوری در سه سال گذشته بخشی از این زیرساخت‌های موجود را تامین کرد، گفت: تامین سرمایه انجام فعالیت‌های کارآفرینی با استفاده از استارت‌آپ‌ها از طریق صندوق های پژوهشی دنبال می‌شد و بخش دیگری از این نیازها از طریق ایجاد VC ها (صندوق‌های جسورانه) پوشش داده خواهد شد.

نیلی‌احمدآبادی با اشاره به اینکه صندوق‌های جسورانه نمی‌توانست وابسته به دولت ایجاد شود، گفت: عمده منابع این صندوق توسط بخش خصوصی ایجاد شد تا برای فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان و اساتید مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد، افزایش سرمایه این صندوق با موضوع تامین مالی توسعه پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.