چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / حسنی: مرم نباید برای ورزش هزینه کنند/ حاضریم مالکیت دو ورزشگاه را به استقلال و پرسپولیس بدهیم
حسنی: مرم نباید برای ورزش هزینه کنند/ حاضریم مالکیت دو ورزشگاه را به استقلال و پرسپولیس بدهیم

ورزش همگانی مثل گروه ارکستی است که همه تک‌نوازی می‌کنند

حسنی: مرم نباید برای ورزش هزینه کنند/ حاضریم مالکیت دو ورزشگاه را به استقلال و پرسپولیس بدهیم

ورزش همگانی در ایران همانند حلقه مفقوده‌ای است که متولی خاص ندارد و هر کس بنا به تخصص خود در آن تک‌نوازی می‌کند و هویت مشخص ندارد. متاسفانه در ساختار ورزش همگانی کشور مباحث کار گروهی از هیچ ساختار نهادینه شده‌ای برخوردار نیست و همین امر سبب شده تا شاهد ساختارهای مستحکم و توسعه‌ای در ورزش همگانی کشور نباشیم و هر سازمان و ارگانی به تنهایی متولی ورزش همگانی باشد.

محمد صادق حسنی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز و در گفت‌وگو با خبرنگاران ما در جهت رفع معضلات و مشکلات پیش‌روی توسعه ورزش همگانی در کشور راهکارهایی ارایه دادند که متن کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

* هنوز در تعریف ورزش همگانی به ادبیات واحدی نرسیده‌ایم

محمدصادق حسنی: ورزش همگانی به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود و یک حلقه مفقوده تحت عنوان “راهبری متمرکز” وجود دارد که این باعث شده ما نتوانیم نتیجه‌ مطلوبی را در ورزش همگانی دریافت کنیم. هنوز در تعریف ورزش همگانی دوستان زمانی که رصد می‌کنند می‌بینند که از ابعاد مختلف تعریف شده است. هنوز در بحث ورزش همگانی به یک مشترک واحد، ادبیات واحدی نرسیده‌ایم که بدانیم ورزش همگانی چیست؟ و آیا ورزش همگانی مقدار و درصد زیر ساخت‌هایی است که ما ارائه می‌دهیم و ساخته‌ایم، یا این که ورزش همگانی درصد فعالیت‌های منظم و هماهنگی است که مردم انجام می‌دهند یا ترکیبی از این دو است. باید تعریف منظم و مشخصی از ورزش همگانی داشته باشیم، سپس حلقه مفقوده و وحدت رویه تمام مجموعه‌هایی که وظیفه توسعه ورزش همگانی را دارند، ایجاد کنیم.

* برای توسعه ورزش همگانی امسال افزایش تعرفه نداریم

فکر می‌کنم در تهران در بحث ورزش همگانی شهرداری قدم‌های خوبی برداشته است و به دنبال این است که قدم‌ها را به حداکثر ظرفیت برساند. در حال‌ حاضر حدود ۴۰۰ مجموعه ورزشی مسقف در تهران داریم که به صورت سالن‌های چند منظوره، بدنسازی، استخرهای آبی و … به صورت متمرکز به مردم در سنین مختلف زنان و مردان و به ویژه‌ قشر کم توان خدمات ارایه می‌دهند. بهره‌برداری که مردم تهران از این مجموعه می‌کنند، با تعرفه‌های حداقلی خودش در امر همگانی کردن ورزش بسیار موثر است. ما تعرفه های خود را از مردم بابت هزینه مجموعه‌ها دریافت می‌کنیم که تعرفه بسیار اندکی است. امسال هم شورای شهر تهران با همکاری که با ما داشت، موجب شد تا افزایش تعرفه نداشته باشیم و دریافتی‌ها از مردم طبق سال‌های قبل خواهد بود.

* هدف‌مان ارایه خدمات ارزان و کم‌هزینه برای مردم است

شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان شهر  بر این امر معتقد هستند که ورزش همگانی باید به صورت ارزان و کم هزینه در دسترس مردم باشد. اگر دستیابی به ورزش همگانی را برای مر دم سخت کنیم و هزینه سنگینی را متقبل شهروندان کنیم، مشارکت مردم در بحث ورزش همگانی و فعالیت‌های بدنی کم خواهد شد و ما باید در آسیب اجتماعی و بحث هزینه سلامت پاسخگو باشیم. به شدت به دنبال این هستیم که اولا مجموعه ورزشی را طبق استانداردهای جدید حتی در عرصه بهداشت مطلوب سازی کنیم و تعرفه‌ها را به حداقل برسانیم. من موافق نیستم بار هزینه‌های خدمات ورزش همگانی را به دوش مردم بگذاریم. ما موظف هستیم سوبسید بدهیم تا خدمات کم هزینه و ارزانی را برای مردم ایجاد کنیم.

در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ زمین چمن مصنوعی داریم که اینها در اختیار مردم قرار دارند. همچنین فعالیت‌های ورزشی مراکز، بوستان‌ها و پارک‌هایی هستند که مسقف نیستند. استراتژی نوین ما در ورزش همگانی این است که مردم را به فضاهای باز هدایت کنیم. به دنبال این هستیم خیابان ها را هفته‌ای یک یا دو روز پایلوت کنیم و نسبت به باز پس گیری خیابان‌ها از ماشین‌ها را به منصه ظهور برسانیم و به ویژه‌ در اختیار کودکان قرار دهیم.

* تهران پایلوت خوبی برای همکاری ورزش شهرداری و آموزش و پرورش است

بحث ورزش دانش‌آموزی و دانشجویی از بحث‌های مهم در ورزش شهرداری است که در این زمینه  نشست های خوبی را با دانشجویان و وزارت آموزش و پرورش داشتیم. اعتقاد ما بر این است که اگر بخواهیم درصد سرانه ورزش همگانی و استقبال از آن را بالا ببریم، مدارس، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بهترین محورهایی هستند که می‌توانیم فعالیتی نظام مند ، سازمان یافته و با برنامه را انجام دهیم. مثلا اگر چشم انداز داشته باشیم کمتر از یک یا دو دهه می‌توانیم درصد حضور مردم را در ورزش همگانی به شکل مطلوبی داشته باشیم. ما می‌توانیم تهران را به عنوان پایلوت خوب در بحث همکاری ورزش شهرداری و وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم. اگر به توافق خوبی برسیم می‌توانیم خدمات متقابلی داشته باشیم. مثلا در تابستان مدارس تهران که تعطیل است در هفته‌ یک یا دو بار به بحث ورزش همگانی بپردازیم. یا زمانی که دانش‌آموزان با والدین خود در مدارس حضور پیدا می‌کنند، حاضر هستیم به وزارت آموزش و پرورش به صورت رایگان خدمات ارائه دهیم. ما حاضریم این بودجه را پیش‌بینی و مصوب شورای اسلامی شهر تهران کنیم و در جهت تجهیز مراکز آموزش و پرورش اقدام کنیم.

ما مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش را می دانیم و این امر منوط بر این است که آموزش و پرورش نیز این فضا را برای ما فراهم کند. دلیلی وجود ندارد که ۱۰ ‌دقیقه اول قبل از زنگ مدرسه، والدین دانش‌آموزان پشت درهای مدرسه منتظر بمانند. ما می‌توانیم مربی، فضا و امکانات را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهیم تا والدین به همراه فرزندان خود در مداس حضور پیدا کنند و به مدت پنج ‌دقیقه به ورزش صبحگاهی بپردازند. این مساله در تحکیم خوب خانواده‌ها و ایجاد انگیزه و افزایش روحیه و نشاط و شادابی دانش‌آموزان بسیار موثر است. ما آماده هستیم برای اجرایی شدن چنین طرحی از بودجه خود بویژه در سنین پایین همکاری خوبی را با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم. در آینده از این مساله می‌توانیم سود ببریم و بودجه خود را سازماندهی کنیم و به عنوان متولی توسعه ورزش همگانی به سمت مدارس و دانشجویان هدایت کنیم.

* ارتباط ورزش شهرداری با آموزش و پرورش و دانشگاها شهروند محور است

البته ارتباط تنگاتنگ بین ورزش شهرداری با آموزش و پرورش و وزارت علوم زمانی محقق خواهد شد که تفاهمنامه پایداری بین ورزش شهرداری و وزارت آموزش و پرورش منعقد شود و متولیان امر در وزارتخانه نیز آن را تایید کنند تا در سال آینده تهران را پایلوت کنیم. من و همکارانم در سازمان ورزش به شدت به دنبال اجرایی کردن این امر هستیم. تا به الان ورزش شهرداری هیچ ارتباطی با وزارت علوم، و وزارت آموزش و پرورش نداشته است و اگر ارتباطی نیز وجود داشته به صورت فعالیتی و شهروند محور بوده است. بر مبنای آن نیز یکسری فعالیتها در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها صورت گرفته است که البته این همکاری دائمی نیست.

* ورزش همگانی به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود و متولی ندارد

 ما متاسفانه به صورت جزیره‌ای و کلونی کلونی در ارتباط با ورزش همگانی فعالیت می‌کنیم. ادارات تربیت ‌بدنی استان‌ها ، فدراسیون‌های همگانی، ارتش ، بسیج و …. هر کدام به نوعی در ورزش همگانی فعالیت‌هایی مختلفی دارند. حتی وزیر ورزش و جوانان به تمامی فدراسیون‌ها ابلاغ کرده که موظف به تشکیل کمیته‌ ورزش همگانی هستند. حال باید دید که چه کسی حلقه وصل این ارگان‌ها و سازمان‌ها هستند، هنوز مشخص نیست. من فکر می‌کنم فدراسیون ورزش همگانی باید نقش خود را به روزتر و اثرگذارتر ایفا کند. اگر فدراسیون به عنوان متولی بحث ورزش همگانی که در حال‌ حاضر نیز به عنوان نماینده جهان در ورزش همگانی شناخته می‌شود، در این زمینه  ورود پیدا کند و به صورت هماهنگ‌تر و جدی‌تر حلقه وصل تمامی این مجموعه‌ها باشد، در آینده اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

* به اندازه هر شهروند یک متر مربع داریم

در بحث ورزش همگانی امکانات کم نداریم. من فکر می‌کنم با وجود ۹ میلیون جمعیت در تهران و امکانات زیر ساختی در ورزش همگانی صرف نظر  از پیاده روها و مسیرهای پارکینگ، مجموعه‌های ورزشی، زمین های چمن، مجموعه‌های رو باز و سر بسته، ‌دقیقا به اندازه هر شهروند می‌توانیم بگویم که یک متر مربع فضا داریم که فقط مختص شهرداری است. من نمی‌خواهم بگویم اتفاق خوبی است. ما با استانداردها فاصله داریم اما برای تهران قابل قبول است که به عنوان پایلوت رو به رشد باشد. آخرین باری که در تهران فضاها و متراژها را شناسایی کردیم،   هفته‌ قبل بود که متوجه شدیم هر نفر تهرانی یک متر مربع ورزش در شهرداری دارد که البته این به جز وزارت ورزش و جوانان و استان تهران است و سرانه قابل قبولی برای شروع کار است.

* هنوز تعریف مشخصی از ورزش همگانی نداریم

ما از ورزش همگانی هنوز به صورت تعریف مشخص با ادبیات مشترک نداریم. از متولیان امر این ورزش چه در وزارت ورزش و جوانان و چه فدراسیون ورزش همگانی درخواست می‌کنیم راجع‌ به این موضوع اقدام کنند و از امکانات شهرداری‌ها در کل کشور به ویژه‌ تهران برای توسعه ورزش همگانی استفاده کنند. اگر این حلقه وصل شود ما می‌توانیم در عرض حداقل دو سال یک افزایش بسیار خوبی در توسعه ورزش همگانی در تهران داشته باشیم.

* ما نمی‌توانیم یک مجموعه را برای تیم بانوان تعطیل کنیم

اساسا ذات ورزش همگانی و ورزش شهرداری در تعریفی که در اساسنامه آمده است حمایت از ورزش قهرمانی است. ما در بحث استعدادیابی و شکوفایی استعدادها می‌توانیم به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی کمک کنیم. زیرا ۴۰۰ مجموعه ورزشی کم نیست. در استعدادیابی و در جایی که تیم های قهرمان و ورزشکاران حرفه‌ای نیاز به استفاده از خدمات عمومی ورزش دارند، ما این آمادگی را داریم این خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم. چند روز پیش ما میزبان تیم فوتسال ورزش بانوان بودیم. معاونت تامین اجتماعی ابلاغ کرد کلیه مجموعه های ما در اختیار بازیکنان فوتسالیست بانوان قرار گیرد. ما نمی‌توانیم یک مجموعه را تعطیل کنیم و در اختیار یک تیم قرار دهیم. این بهره‌بری را برای ما در بحث ورزش همگانی کاهش می‌دهد، اما حاضر هستیم خدمات عمومی خود را گسترش و ارائه دهیم.

* قادر به تیمداری حرفه‌ای نیستیم، اما به تیم‌ها خدمات می‌دهیم

بهنام ابوالقاسم‌پور، معاونت ورزش مردم شهرداری تهران نیز درباره رویکرد سازمان ورزش در بحث ورزش همگانی بر این باور است که رویکرد سازمان ورزش در بحث ورزش همگانی بیشتر  نوجوانان و جوانان است . البته به بزرگسالان نیز اهمیت می‌دهیم، اما رویکرد اصلی ما بیشتر روی رده‌های پایه است. ما از آنها استعدادیابی می‌کنیم تا در آینده بتوانیم به صورت حرفه‌ای به ورزش کشور کمک کنیم. رویکردی که ما در سازمان شهرداری داریم این  است تا ورزشکاران مرد را از فضای بسته مثل سالن ها بیرون کنیم تا در پارک‌ها مسابقات خود را انجام دهند تا از این طریق ایجاد انگیزه شود. طبق مصوبه شورای شهر ما نمی توانیم تیمداری به صورت حرفه‌ای کنیم، اما تا حدودی می‌توانیم به تیم‌ها کمک کنیم.

تیم استقلال و پرسپولیس نیز از این امر مستثنی نیستند و تا حدودی توانسته‌ایم مشکلات این دو تیم را مرتفع کنیم. تمام امکانات شهرداری برای تیم‌ها و شهروندان است. به عنوان مثال در فوتبال، فوتسال، والیبال، اسکیت و … که در این رشته‌ها فعالیت داریم امسال طی توافقنامه‌ای که با گل محمدی، مدیرکل تربیت ‌بدنی استان تهران به امضا رساندیم سعی کردیم ارتباطمان را با آنها نزدیکتر کنیم و امکانات خودمان را در اختیار تربیت ‌بدنی استان تهران قرار دهیم تا تمامی اقشار بتوانند از آنها بهره ببرند. ما تلاش می‌کنیم رشته‌هایی که مد نظر شهروندان است و علاقه مند به آن رشته‌ها هستند، ارائه دهیم. در ورزش همگانی رشته‌هایی که در بین ۲۲ منطقه مورد استقبال بیشتر مردم بودند، کارشناس کردیم تا براساس نیازهای منطقه‌ای رشته‌ها را ارائه دهیم. 

*بانوان ما فعالتر از آقایان هستند

در شهرداری علاوه بر معاونت مردان، معاونت زنان را نیز داریم و در اکثر کارها به صورت یکسان عمل می‌کنیم. با توجه به این که بانوان ما از نظر شئونات اسلامی در یکسری از رشته‌ها محدودیت دارند و باید به صورت جداگانه فعالیت‌های خود را انجام دهند، ما سعی می‌کنیم به جز این رشته‌ها در سایر فعالیت‌هایی که بین زنان و مردان یکسان است عملکرد بهتری داشته باشیم. شاید در بخشی از مسابقات بانوان ما فعال تر و بهتر از آقایان عمل کنند.

* واگذاری مجموعه‌ها به استقلال و پرسپولیس نیاز به سازوکارهای قانونی و نظارتی دارد

در ادامه این گفت‌وگو حسنی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره واگذاری یکسری مجموعه‌ها به دو تیم استقلال و پرسپولیس و این که در ازای این خدمات مبلغی از این تیم‌ها گرفته شده است یا خیر؟ بر این باور است که هنوز این مساله در دست بررسی است و اداره حقوقی شهرداری این مساله را بررسی می‌کند تا به مبنای درستی از نظر حقوقی دست پیدا کند تا هم واگذاری‌ها از نظر حقوقی دچار مشکل نشود و هم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آسیب نبینند و هم این که شهرداری خود دچار مشکلات خاص درون سازی و نظارتی نشود. شهرداری به عنوان متولی بحث تهران و بحث اجتماعی می‌تواند این اراده را داشته باشد تا به تیم‌ها کمک کند و از ورزش قهرمانی حمایت لازم را انجام دهد. ما اگر از ورزش قهرمانی حمایت نکنیم، قطعا آسیب می‌بیند.

واگذاری مجموعه‌ها به دو تیم استقلال و پرسپولیس مستلزم یکسری ساز و کارهای قانونی و راه‌های نظارتی دارد که در حال‌ طی شدن است. ما خیلی دوست داریم مالکیت این دو مجموعه (شهیدکاظمی و امام رضا) را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم. اگر مشکلات قانونی و نظارتی پیدا نکنیم، حمایت خواهیم کرد. ما بحثی داریم به عنوان “برون سپاری” که در این بحث مجموعه ها را به پیمانکاران واگذار می‌کنیم و به بهره‌بردارها می‌دهیم. در رویکرد جدید شدیدا مخالف هستیم که مجموعه‌ها را به افراد غیر متخصص بدهیم، زیرا افراد غیر متخصص نمی‌توانند به ورزش ما کمک کنند. در حال‌ حاضر بیش از ۶۰ مجموعه وجود دارد که در حال‌ برون سپاری هستند. ما این آمادگی را داریم به تیم‌ها و کسانی که رزومه خوبی را در ورزش دارند، طبق اولویت به آنها واگذار کنیم.

* آمار دقیقی از مشارکت مردم در ورزش همگانی نیست!

ما متولی ورزش رایگان برای مردم هستیم و معتقدیم باید ورزش و خدمات ورزشی را به مردم رایگان ارائه دهیم. فعلا توان نداریم و حداقل‌ها را می‌دهیم. وظیفه من این است ورزش را برای مردم سهل الوصول کنیم. در حال‌ حاضر مدیر مجموعه‌ها می‌گویند که هزینه‌ها را گران نکنید. مثلا اگر در حال‌ حاضر  12 جلسه پیلاتس می‌شود ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان به ما تاکید می‌کنند با توجه به این که ۱۰۰ ورزشکار داریم با گران شدن هزینه‌ها، این تعداد ورزشکار به ۵۰ نفر کاهش پیدا می‌کند و ما به جای سود ضرر خواهیم کرد. هر چند که سعی می‌کنیم در برابر این گونه مسائل مقاومت داشته باشیم. ما اگر بتوانیم به یک هزینه واحدی از ورزش همگانی برسیم خیلی از مسائل حل خواهد شد. هنوز نمی دانیم توسعه ورزش همگانی ، توسعه زیر ساخت است، یا ترکیبی از اینهاست. ما چطور می‌توانیم عنوان کنیم مردم ما در ورزش همگانی ۲۰ تا ۴۰ درصد مشارکت دارند؟

باید به یک تعریف مشخصی از ورزش همگانی دست پیدا کنیم و به یک ادبیات مشترک در این زمینه با مسئولان و متولیان مختلف ورزش همگانی برسیم تا تکلیف کار مشخص شود. موضوع دیگری که در ورزش همگانی وجود دارد این است که ما در ورزش همگانی متولیان مختلفی داریم که به صورت جزیره ای عمل می‌کنند و این حلقه وصل پیوسته نیست و به طور قطع هزینه‌های زیادی را برای ورزش همگانی متقبل می‌کند.

* ورزش همگانی همانند گروه ارکستی است که همه تک‌نوازی می‌کنند

متاسفانه در حال‌ حاضر تمامی ارگان ها به نوعی دست در انجام فعالیت‌های ورزش همگانی دارند، اما نمی توانیم به یک هدف متعالی برسیم، زیرا به صورت پراکنده عمل می‌کنند و یک هارمونی و یک هماهنگی در ورزش همگانی نیست. ورزش همگانی در حقیقت مثل یک گروه ارکستی می ماند که تک به تک همه متخصص هستند، اما به صورت پراکنده نوازندگی می‌کنند و همین امر سبب شده تا به امروز خروجی خوبی را در ورزش همگانی کسب نکنیم. اگر متولیان امر به ویژه‌ وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش همگانی اقدام کنند تا این حلقه منسجم‌تر شود، شاید اتفاقات خوبی در آینده در توسعه این ورزش رخ دهد.

* برای توسعه ورزش همگانی حاضریم خدمات رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم

باید دو گروه را به عنوان پایلوت بر مبنای کار قرار دهیم. وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، مبنای اصلی کار ما هستند که در این زمینه  غافل مانده ایم و این غفلت به خاطر قصور و کوتاهی ما نیست. بلکه به این دلیل است که نقطه اشتراکی با هم ندارند. در سال جدید ورزش شهرداری تلاش خود را بر این امر محدود کرده است تا به سمتی پیش برود تا با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به توافق  نهایی برسیم تا این ارتباط را منسجم‌تر و بهتر کنیم.

دلیلی وجود ندارد مدارس ما در تابستان سه ما تعطیل شود و از امکانات ورزشی بهره نبرد. ما حاضر هستیم برای توسعه ورزش همگانی مربیان و امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهیم و حتی این آمادگی را داریم که زنگ ورزش صبحگاهی را در مدارس شهر تهران ایجاد کنیم. به دنبال این هستیم تا بودجه‌های سازمان خود را به صورت هدفمند هزینه کنیم و از پراکندگی هزینه‌ها جلوگیری به عمل آوریم. امیدوارم که در این زمینه  با وزارت آموزش و پرورش به تفاهمنامه نهایی برسیم.

*به دنبال تسهیل‌گری هستیم نه تصدی‌گری

آخرین آماری که در بحث سرانه ورزش گرفتیم این بود که درصد زیر ساخت های مجموعه ورزشی و سرانه زیر ساخت‌ها به یک متر مربع رسیده است  با توجه به نفراتی که در تهران ساکن هستند این اتفاق بسیار خوبی است. ما ۳۶۷ مجموعه غیر آبی و بیش از ۸۰ مجموعه آبی و نزدیک به ۴۰۰ زمین چمن مصنوعی و ۲۰۰ سرای محله خانه ورزشی در تهران داریم. سعی ما بر این است تا در یک سال آینده کل سراهای محله خانه ورزش را راه‌اندازی کنیم تا مردم بتوانند از این سراها استفاده بهینه ای داشته باشند.

شهرداری تهران بسیار به دنبال واگذاری و برون سپاری است. ضمن این که سعی داریم تسهیل‌گری کنیم نه تصدی‌گری. شدیدا از تصدی گری پرهیز می‌کنیم. تصدی گری برای شهر تهران یک آسیب است. به دنبال تسهیل هستیم تا فضا سازی کنیم تا باشگاه‌های قهرمانی از این مجموعه ورزشی برای تیم های پایه خود استفاده می‌کنند.  اگر چه وظیفه سازمان ورزش قهرمانی نیست، اما حمایت می‌کنیم.

*بیش از ۶۵درصد فعالان ورزش همگانی در تهران بانوان هستند

در حوزه ورزش بانوان نیز با افتخار اعلام می‌کنم که بیش از ۶۵ درصد فعالان ورزش همگانی در تهران بانوان هستند. بانوان جامعه هدف ما قرار دارند. هدف ما بر این است که سازمان ورزش را به سمت ورزشهای تفریحی ببریم و از ورزش سخت دوری کنیم و ورزش را به عنوان یک نشاط اجتماعی و سلامتی بدن در نظر بگیریم. بنابراین روی ورزش های تفریحی تاکید زیادی داریم. دومین مساله بحث بانوان و خانواده‌ هاست که محوری ترین هدف سازمان ورزش است.

بانوان استقبال خوبی از برنامه‌های ورزش شهرداری دارند و بیش از ۶۵ درصد از مخاطبان ما بانوان هستند که این آمار چه در مجموعه ورزشی و چه در فعالیت‌ها رقم بسیار بالایی است. در آینده به دنبال این هستیم تا در چارت سازمانی خود یک تفکیک مثبت به نفع بانوان داشته باشیم و بانوان را به صورت پر رنگ‌تر ببینیم. این شعار سازمان ماست که اگر «بانوان در ورزش همگانی حضور نداشته باشند به هیچ وجه نمی‌توانیم ورزش همگانی را نهادینه کنیم.» نهادینه کردن ورزش همگانی تنها توسط بانوان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.