چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / توقف پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن/ کشته شدن ۱۲۰ نیروی منصور هادی
توقف پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن/ کشته شدن ۱۲۰ نیروی منصور هادی

توقف پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن/ کشته شدن ۱۲۰ نیروی منصور هادی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی نیروهای ائتلاف عربی در ساحل غربی این کشور را ناکام گذاشتند. وزارت دفاع دولت مستعفی یمن نیز از کشته شدن ۱۲۰ تن از نیروهایش از جمله تعدادی از فرماندهان خود خبر داد.

انصارالله یمن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه المیادین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی دو روزه بزرگترین طرح پیشروی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان در ساحل غربی یمن در حد فاصل دو استان تعز و الحدیده را ناکام گذاشتند.

وزارت دفاع دولت مستعفی یمن در صنعا در این رابطه اعلام کرد، ۱۲۰ تن از نیروهای این وزارتخانه از جمله برخی فرماندهان آن مانند عبدالرحمان اللحجی، فرمانده تیپ سوم و عبدالله زغینه، رئیس عملیات این تیپ کشته شدند، همچنین صدها تن از نیروهای همپیمان با ائتلاف عربی زخمی شده و ده‌ها خودروی نظامی آنها در درگیری‌ها با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که دو روز ادامه داشت، منهدم شدند.

در مقابل نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی شدند، پس از کنترل بر خط اصلی ارتباطی میان زبید و التحیتا در جنوب استان الحدیده، کنترل دو منطقه مهم در ساحل غربی یمن را به دست گرفتند.

در مرزهای یمن با عربستان نیز خبرها حاکی از افزایش شدت درگیری‌ها در طول نوار مرزی از شمال صحرای “میدی” تا منطقه المزرق در شهر حرض میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای عربستان بوده و به گفته یک منبع نظامی یمنی در این درگیری‌ها تعدادی از نیروهای سعودی کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.