صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تردد شبانه ۵۰۰۰ کامیون فرسوده در تهران
تردد شبانه ۵۰۰۰ کامیون فرسوده در تهران

تردد شبانه ۵۰۰۰ کامیون فرسوده در تهران

فرماندار تهران از تردد شبانه 5000 کامیون فرسوده در سطح شهرستان تهران خبر داد.

عیسی فرهادی

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی فرهادی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که به ریاست احمد تواهن معاون عمرانی استانداری تهران تشکیل شده بود، گفت: ۵۰۰۰ کامیون فرسوده شب‌ها از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح در تهران در حال انتقال نخاله و عبور و مرور در سطح شهر هستند. لذا نیاز است دوربین‌هایی با اعتبار شهرداری و سازمان مدیریت برای شناسایی این وسایل نقلیه در نظر گرفته شود.

وی افزود: ۳۰۰۰ اتوبوس با بیش از ۱۰ سال سن و ۱۲۰ هزار کامیون با سن آلایندگی در اطراف تهران تردد دارند که باید برای وسایل نقلیه نیز تدبیر مناسب انجام شود.

در ادامه این جلسه شهید زاده قائم مقام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به طرح کاهش، گفت: اصل این طرح بر مبنای شناسایی خودروهای آلاینده پایه گذاری شده و برای این کار خروجی اگزوز اتومبیل‌ها ایجاد آلایندگی را مشخص می‌کند نه پلاک خودروها، در حالیکه ممانعت از ورود خودروها به محدوده‌های مشخص شده بر اساس پلاک خودروها انجام می‌شود.

وی افزود: اجرای یکباره یک طرح غیرممکن بود. بر همین اساس مقرر شد خودروهایی که معاینه فنی ندارند شناسایی و از طریق دوربین‌های متصل به سامانه سیمفا، استعلام آنها انجام شود اما حدود ۱۰ درصد استعلام‌ها پاسخ داده می‌شود و برای رفع این مشکل باید اقدام جدی انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.