چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقاد عفو بین‌الملل از بازداشت یک فعال حقوق‌بشر سرشناس در عربستان

انتقاد عفو بین‌الملل از بازداشت یک فعال حقوق‌بشر سرشناس در عربستان

عفو بین الملل اعلام کرد که مسئولان عربستان در تازه‌ترین موج بازداشت‌های فعالان مدنی و حقوق بشری، فعال بارز حقوق بشری و نماد دفاع از حقوق بشر در عربستان را بازداشت کردند.

انتقاد عفو بین الملل از عربستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، عفو بین الملل اعلام کرد که مقامات عربستان محمد البجادی، از بنیانگذاران جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان را بازداشت کرده‌اند.

سماح حدید، مدیر امور خاورمیانه عفو بین‌الملل در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، اظهار کرد: بازداشت البجادی بیانگر ادامه سیاست بازداشت فعالان حقوق بشر توسط مقامات عربستان است. این امر نگران کننده است و ما از حکومت عربستان می خواهیم که هرچه سریعتر مدافعان حقوق بشر را آزاد کند.

البجادی از بنیانگذاران جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان تحت عنوان “حسم”  به شمار می رود که مقامات عربستان چند سال پیش، فعالیت آن را ممنوع و تعدادی از اعضای آن را بازداشت کردند.

 البجادی پیش از این نیز سه بار بازداشت شده بود که آخرین آن در سال ۲۰۱۱ میلادی بود. مسئولان عربستان در آن زمان البجادی را از جمله به “مشارکت در فعالیت‌های جمعیتی غیر قانونی و آسیب زدن به وجهه کشور و داشتن کتاب‌های ممنوعه، متهم کرده بودند.

در همین حال، مسئولان عربستان سه فعال زن عربستانی را که چند روز پیش برای تحقیق درباره فعالیت های آنها در زمینه حقوق زنان بازداشت کرده بودند، آزاد کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.