صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اشتغال مهمترین دغدغه فرزندان ایثارگران است
اشتغال مهمترین دغدغه فرزندان ایثارگران است

معاون بنیاد شهید:

اشتغال مهمترین دغدغه فرزندان ایثارگران است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه ایثارگران و خانواده های شهدا ایجاد اشتغال برای فرزندانشان است و این نهاد تاکنون اقدامات خوبی برای اشتغال آنها انجام داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مهدی ایزدی روز شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه ایجاد پنج هزار شغل در سامانه تاکسیرانی شهری کشور با بنیاد شهید در پاسخ به پرسش خبرنگاران افزود: با همکاری دستگاههای مختلف در ۲ سال گذشته قدم های خوبی برای ایجاد اشتغال این افراد برداشته شده است و به همین منظور هم صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: آنچه که در برنامه ششم توسعه نیز آمده است که باید ۱۰ درصد اعتبارات بانک های دولتی و خصوصی به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص داده شود و در سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد.
وی ادامه داد: امسال دو برنامه مهم و اساسی در حوزه اشتغال و رفع بیکاری و درمان ایثارگران داریم که برای اشتغال آنچه که مکلف هستیم انجام می دهیم که یکی از این برنامه ها استفاده از سهمیه ۲۵ درصدی آزمون های استخدامی دستگاههای اجرایی و دیگری توجه به مقوله خود اشتغالی و کارآفرینی ایثارگران است.
وی اضافه کرد: همچنین ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه روستایی به این صندوق اشتغال ایثارگران در حوزه کارآفرینی اختصاص داده شده است.
نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور نیز گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۷۱ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج شده است که ۶۱ هزار دستگاه تاکسی جدید تحویل داده شد و ۱۰ هزار تاکسی دیگر نیز در فرایند اسقاط بدون جایگزین است.
مرتضی ضامنی افزود: می توان گفت بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی یکی از موفق ترین طرح ها بوده است و قرار است امسال نیز ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده دیگر نیز نوسازی شود.
ساماندهی سرویس های مدارس
وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های این اتحادیه سامانه پایش دانش آموزی است که به عنوان یک معضل جدی در کشور است و در دستور کار جدی این اتحادیه قرار دارد.
ضامنی اظهار داشت: با توجه به اینکه هرازگاهی شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در سرویس های مدارس هستیم به همین منظور تفاهم نامه ای با وزارتخانه آموزش و پرورش و کشور منعقد شده است و به همین منظور سامانه سپند را برای این موضوع راه اندازی کرده ایم.
به گزارش ایرنا، سامانه سپند برای ثبت ‌نام سرویس مدارس است که باید پیمانکاران، مدیران مدارس، رانندگان تاکسی و دانش ‌آموزان برای دسترسی آسان‌ تر اطلاعات خود را وارد کنند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: قرار است این سامانه به زودی رونمایی شود تا بتوانیم ساماندهی مناسبی در سرویس های مدارس داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.