صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / نگاه امروز جامعه به امر به معروف نگاه صحیحی نیست
نگاه امروز جامعه به امر به معروف نگاه صحیحی نیست

مسئول غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد:

نگاه امروز جامعه به امر به معروف نگاه صحیحی نیست

مسئول غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد گفت: نگاه امروز جامعه به امر به معروف متاسفانه نگاه صحیحی نیست و بیشتر بر حوزه نهی از منکر این فریضه تاکید می‌شود، در صورتی که خود امر به معروف دعوت به خوبی‌ها است.

امر به معروف و نهی از منکر

ماهان صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، با بیان این‌که ما در امر به معروف و نهی از منکر بیشتر باید بر حوزه امر به معروف آن تاکید کنیم، اظهار کرد: امروزه جامعه ما دچار یک بی تفاوتی عمومی نسبت به موضوعات مختلف شده است و این امر عاملی شده که ما در مسائل مختلف مانند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خیلی حرف یکدیگر را قبول نکنیم.

وی با اشاره به این‌که اگر ما امر به معروف را به درستی بیان و اجرا کنیم قطعا برکات آن نصیب همه افراد جامعه خواهد شد، بیان کرد: امر به معروف شامل سه قسم است، ابتدا با رفتار این عمل را انجام می‌دهیم اگر فرد مورد نظر قانع نشد با گفتار وارد عمل می‌شویم اگر باز هم قانع نشد به مراجع ذی صلاح واگذار می‌شود و به هیچ عنوان خودش وارد عمل نمی‌شود.

مسئول غرفه ستاد امر به معروف و  نهی از منکر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تاکید کرد: این نکات مهم باید به کسانی که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهند تذکر داده شود. گروه‌های امر به معروف، در تمام  کشور و استان تنها گروه‌هایی هستند که همراه خود هیچ‌گونه ادواتی ندارند و فقط با تذکر وظیفه خود را انجام می‌دهند.

صفایی اضافه کرد: به عنوان مثال در سال جاری  و سال گذشته ۱۰ها  هزار شاخه گل به بانوان اهدا شد بدون اینکه هیچ‌گونه تذکری اعمال شود.

وی با بیان اینکه در استان ما حدود ۴۰ هزار نفر در برنامه خود قرار دادیم تا مساله امر به معروف و نهی از منکر را آموزش ببینند و در گروه‌های امر به معروف فعال شوند، گفت: هم‌چنین  در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه و… شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و فعال هستند.

مسئول غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد اظهار کرد: من فکر می‌کنم در چندسال آینده اتفاقات خوبی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان رخ دهد. ما در سطح و در تمام شهرستان‌های خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دادیم و ۹۵ از ادرات ما شوراهای خود را تشکیل دادند، تاکنون چندین دوره آموزشی را با همکاری آستان قدس رضوی برگزار شده است.

صفایی در بخش دیگر از این گفت‌وگو و عنوان کرد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به فعالیت‌های اجتماعی که صورت می‌گیرد، یکی از واجبات الهی است امسال تصیم براین شد در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت حضور پیدا کند.

وی افزود: در این غرفه ضمن معرفی محصولات توحیدی ستاد استان، بخشی از طرح‌های اجرا شده و در حال اجرای ستاد هم معرفی می‌شود و موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد.

صفایی عنوان کرد: برای این موضوع ساز و کارهایی را با استفاده از نظرات اساتید و حوزویان تعریف کردیم و موضوع آموزش عمومی یکی از مباحثی که ثبت نام آن  در غرفه صورت  می‌گیرد نیز مدنظر ما است و همه مردم در سطوح و قشرهای مختلف می‌توانند در این دوره‌ها که شامل آموزش عمومی، مقدماتی و پیشرفته است، شرکت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.