صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سیگار: روند ثبات‌سازی در افغانستان شکست خورده است
سیگار: روند ثبات‌سازی در افغانستان شکست خورده است

سیگار: روند ثبات‌سازی در افغانستان شکست خورده است

دفتر بازرس ویژه بازسازی افغانستان موسوم به "سیگار" اعلام کرد ایالات متحده میلیاردها دلار پول را برای برقراری ثبات در بخش‌هایی شکننده از افغانستان در بازه زمانی 2001 تا 2017 هدر داده است.

افغانستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر این دیده‌بان نظارت بر بازسازی افغانستان اعلام کرد که ایالات متحده انتظارات غیرواقعی را برای خودش پس از حمله ۲۰۰۱ به افغانستان ایجاد کرده و در توانایی‌اش برای بازسازی و ایجاد اصلاحات در نهادهای دولت کابل غیرمنطقی عمل کرده و تخمین‌های نادرست زده است.

ژنرال جان سوپکو، بازرس ویژه در واشنگتن اعلام کرد: علی رغم اقدامات خوبی که برای تضمین ثبات و برقراری آن در مناطق مختلف در افغانستان و در بازه زمانی مشخص صورت گرفته، باید گفت که این برنامه عمدتا با شکست روبرو شده است.

وی ادامه داد: فساد باعث شده است که این پروژه‌ها بیش از آنکه موفقیت آمیز و کمک کننده باشند به بخش‌های مختلف افغانستان ضرر رسانده باشند.

در ادامه گزارش سیگار همچنین آمده روند موفقیت در برقراری ثبات در مناطق مختلف افغانستان به دلیل عدم هماهنگی میان نیروهای ائتلاف و غیرنظامیان آنچنان که باید به حقیقت نزدیک نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.