صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جزئیات شناسنامه‌دار شدن مراکز علمی آزاد/مهلت ثبت‌نام موسسان در سامانه پیش‌دبستانی‌ تمدید شد
جزئیات شناسنامه‌دار شدن مراکز علمی آزاد/مهلت ثبت‌نام موسسان در سامانه پیش‌دبستانی‌ تمدید شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

جزئیات شناسنامه‌دار شدن مراکز علمی آزاد/مهلت ثبت‌نام موسسان در سامانه پیش‌دبستانی‌ تمدید شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از ورود اطلاعات ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد در سامانه اعتبار سنجی و ساماندهی مراکز آموزشگاهی علمی آزاد خبر داد.

مجتبی زینی وند

مجتبی زینی وند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه ساماندهی مراکز آموزشگاهی علمی و آزاد تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: حدود ۱۲ هزار مرکز آموزشگاهی علمی آزاد و زبان دارای مجوز داریم که برنامه اعتبار سنجی آنها دو سه ماهی است که آغاز شده اظهار کرد: تا کنون اطلاعات حدود ۱۱ هزار مرکز وارد سامانه شده است.

وی افزود: فرایندی را تعریف کردیم تا اطلاعات کامل مراکز وارد سامانه شود، بر این اساس برای همه مراکز تابلویی با کد رهگیری نصب می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای نظارت بر شهریه و کیفیت بخشی آموزشگاه‌ها برنامه داریم گفت: در این فرآیند اعتبار سنجی و شناسنامه دار کردن آموزشگاه‌ها سامانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد که می‌توانند به آن مراجعه کرده و از صحت کدهای درج شده در  تابلو سر در آموزشگاه‌ها مطلع شوند. در واقع تاییدیه مرکز مجاز به صورت پیامکی برای افراد ارسال می‌شود. همچنین میزان شهریه مراکز در این سامانه قرار می‌گیرد و اگر آموزشگاهی مرتکب تخلف شود مردم می‌توانند شکایتشان را در سامانه ثبت و پیگیری کنند.

وی همچنین درباره ساماندهی مراکز پیش دبستانی و الزام کلیه مراکز پیش دبستانی برای ثبت نام در سامانه امور پیش دبستانی‌های سایر نهادها اظهار کرد: طبق قانون، وزارت آموزش و پرورش مرجع صدور مجوز برای کلیه مراکز پیش دبستانی است و به همین علت باید سایر پیش دبستانی‌هایی که از دیگر نهادها مجوز فعالیت دارند اقدام به اخذ مجوز از آموزش و پرورش کنند.

زینی‌وند افزود: بر این اساس سامانه‌ای راه‌اندازی و به موسسان تا پایان اردیبهشت مهلت داده شده بود تا در آن ثبت نام کنند اما به دنبال درخواست نمایندگان موسسان مهدهای کودک سازمان بهزیستی این مهلت تا پایان خردادماه تمدید شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس درخواست نمایندگان موسسان مهدهای کودک  سازمان بهزیستی مهلت ثبت نام در سامانه امور پیش دبستانی‌های سایر نهادها تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.