صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / همکاری ستاد فناوری آب با محققان آلمانی درباره پیش‌بینی‌های فصلی آب
همکاری ستاد فناوری آب با محققان آلمانی درباره پیش‌بینی‌های فصلی آب

همکاری ستاد فناوری آب با محققان آلمانی درباره پیش‌بینی‌های فصلی آب

ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در راستای پروژه پیش‌بینی‌های فصلی آب و پارامترهای مرتبط با محققان آلمانی همکاری می‌کند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست به‌منظور تصمیم‌گیری برای چگونگی همکاری ستاد با پروژه SaWaM نشستی با محققان آلمانی تشکیل داد.

در این نشست ابتدا اهداف و چشم‌انداز طرح به‌وسیله متخصصان آلمانی تشریح شد و ظرفیت‌های علمی کارشناسان ایرانی و پروژه‌های اجرا شده برای احیای دریاچه ارومیه مورد بحث قرار گرفت.

پروژه توسعه فناوری پیش‌بینی‌های فصلی آب و پارامترهای مرتبط، توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان تحت کمک مالی شماره ۰۲WGR1421 مصوب شده است.

هدف اصلی پروژه SaWaM توسعه فناوری، روش و نرم‌افزارهایی برای انتقال داده‌های اندازه‌گیری شده جهانی و منطقه‌ای به‌منظور مدیریت منابع آب، انجام پیش‌بینی، کمک  به تصمیم‌گیری برای خشک‌سالی، کمبود آب، تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی و مقابله با تبعات نوسانات فصلی است.

عملکرد مدل و فناوری مذکور در منطقه نیمه‌خشک مانند دریاچه ارومیه در صورت توافق طرفین مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این جلسه فرود شریفی، قائم‌مقام دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست هدف از تشکیل جلسه را بیان کرد و سپس متخصصین آلمانی مسائل فنی و مالی پروژه و مکان‌های مستعد اجرای طرح در دریاچه ارومیه را تشریح کردند.

متخصصین ایرانی نیز چهار ارائه در رابطه با جنبه‌های مختلف مشارکت، وضعیت دریاچه ارومیه و قابلیت‌های موجود در ایران ارائه دادند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در این نشست دو طرف توافق کردند که جزئیات همکاری، روش‌ها و معاهدات توسعه فناوری و جنبه‌های مالی در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.