صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / قمری: دانشور به من نگفت باید درمان شود/ رکابزنان نگران دوچرخه‌های جدید نباشند

قمری: دانشور به من نگفت باید درمان شود/ رکابزنان نگران دوچرخه‌های جدید نباشند

رییس فدراسیون دوچرخه سواری می گوید، دانشور صحبتی با او در مورد نیاز داشتن به درمان انجام نداده است و رکابزنان هم نگران تجهیزات و دوچرخه ها نباشد چراکه فدراسیون برای همه مسائل دارد برنامه ریزی می کند.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری

خسرو قمری در گفتگو با ایسنا درباره صحبت های داننشور مبنی بر اینکه مصدوم است اما از زمانی که وارد اردوی تهران شده درمانش قطع شده است، بیان کرد: من دو، سه شب پیش از اردوی تیم ملی بازدید کردم و با رکاربزنان هم صحبت کردم اما به من هیچ چیزی در مورد درمانش نگفت. اگر به من حرفی زده می شد از ظرفیتی که در فدراسیون پزشکی ورزشی داریم ،استفاده می کردیم و ما با فدراسیون پزشکی ورزشی همکاری  و تعامل داریم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد اینکه دانشور عنوان کرده شاید به او اطمینان ندارند که مدال می گیرد یا فکر می کنند با همین شرایط هم می تواند به مدال برسد ، تصریح کرد: ما نگرانی در مورد آمادگی او نداریم. هر کسی در فضای اردو ممکن است چنین  فکرهایی به ذهنش برسد . خود من هم در اردوهای تیم ملی بوده ام و می دانم  گاهی اوقات ورزشکار وقتی شرایط  و رکوردهای رقبا را در تمرینات می بیند ممکن است این حس را داشته باشد که در ترکیب تیم ملی می ماند یا نه.ما هم الان اعلام نمی کنیم کدام از یک از رکابزنان در ترکیب تیم ملی هستند چراکه مربی باید آزمون خطاهایی انجام دهد اما این را مطمئن باشید ما پیش خدا و وجدان خودمان  امانت دار خواهیم بود و هر ورزشکاری که بهتر باشد در ارجحیت قرار می گیرد. از این رو به نظرم این مسائلی که مطرح شده جز تخریب ورزشکار از لحاظ فکری و انگیزه چیز دیگری ندارد. این چیزی است که خود دانشور فکر کرده است و برای ما ورزشکاری که خوب باشد در ترکیب قرار می گیرد و اگرخوب نباشد حالا هر کسی باشد از ترکیب خارج خواهد شد.

قمری در پاسخ به این پرسش که به نظرش وضعیت دانشور در فاصله سه ماه مانده به بازی ها چگونه است، تا کید کرد: عالی است و اتفاقا با ابوحیدری سرمربی تیم ملی سرعت هم صحبت کردم. من در زمان های مختلف اوضاع  و احوال ورزشکاران را جویا می شوم و محمد دانشور هم جزو آن نفرات خوب ما است که روز به روز دارد به اوج خود نزدیک می شود. مسائلی هم که مطرح کرده فکر او است و شاید دوست دارد توجهات خاصی به او شود که این توجهات نه به نفع او است و نه بقیه افرادی که در اردو هستند. همه از نگاه مربی  و مجموعه تیم یکسان هستند تا زمانی که نفرات برای بازی های آسیایی انتخاب شوند.

 قمری در مورد گلایه رکابزنان از نرسیدن تجهیزات و دوچرخه های جدید نیز گفت: ما تمام کارهایمان را انجام داده ایم و قرار بوده جلسه ای با آقای سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی داشته باشیم که مریض شده بود .اما قرار این جلسه امروز(چهارشنبه) برگزار شود و تعیین تکلیف کنیم . البته هفته گذشته درهمین رابطه جلسه ای هم با دبیرکل کمیته ملی المپیک داشتیم. ورزشکاران ما به هیچ عنوان نگران تجهیزات و دوچرخه ها نباشند و بارها در این مورد با خود آنها هم صحبت کردیم. حتی اگر دوچرخه ها را خریداری نکنیم شرایط موجود  در سطح باشگاه ها  و فدراسیون قابلیت این را دارد که با قدرت در بازی های آسیایی حضور داشته باشیم .

او ادامه داد: البته خرید دوچرخه ها برای ما در اولویت قرار دارد چراکه  در بازی های آسیایی و  حضور در مسابقات مختلف برای کسب سهمیه المپیک ابزار دست ما است . وزارت ورزش هم قولهایی به ما داده که باید از وزیر و معاونش داورزنی تشکر کنم و رکابزنان نگران این مسائل نباشند. البته حتی اگر من الان دوچرخه ها را خریداری کرده بودم و در انبار داشتم، دوچرخه های مسابقه را الان باز نمی کردم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا اگر الان هم دوچرخه ها خریداری شده بود در اختیار رکابزنان قرار نمی گرفت، تاکید کرد: من خودم کار فنی انجام داده ام و مربی هستم و می دانم چه زمانی دوچرخه ها باید در اختیار ورزشکاران باشد. می دانم چه زمانی دوچرخه ها را به دستشان برسانم که هم عادت کنند و هم در اوج آمادگی قراربگیرند. هم چنین می دانم در چه جایی باید تمرین کنند که وقتی در پیست چوبی سریع قرار گرفتند ترس  و ابایی نداشته باشند. از این رو رکابزنان نگران نباشند و ما برای همه مسائل داریم برنامه ریزی می کنیم.

 رییس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که امکان دارد سهمیه دوچرخه سواری بیشتر شود، تاکید کرد: در رابطه با سهمیه ها فدراسیون  و وزارت  ورزش  و کمیته ملی المپیک هیچ مشکلی ندارند. برنامه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این است افرادی را به بازی های آسیایی ببرند که به هدف کسب افتخار برای ایران نزدیک باشند. نظر ما ۱۰۰درصد با نظر آنها یکی است و با توجه نتایج قهرمانی آسیا  و آمار و اطلاعاتی که داریم امروز ( چهارشنبه) در جلسه با سجادی در رابطه با تعداد نفراتمان در بازی های آسیایی هم صحبت می کنیم. مطمئن هستیم که کمیته ملی المپیک  ورزشکاری که بتواند در بازی های آسیایی مدال بگیرد را جا نمی گذارد. درکل هیچ اختلافی هم در رابطه با سهمیه ها بین ما  و کمیته ملی المپیک  و وزارت ورزش نیست و کارها با هماهنگی و در یک فضای خوب جلو می رود و هرکجا هم که با ادله و کار کارشناسی صحبت کرده ایم مخالفتی با ما نشده است.

 قمری درباره ی کنسل شدن اعزام رکابزنان به هلند نیز گفت: ما  گزینه های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم  و متوجه شدیم گزینه های دیگر از لحاظ هزینه، مسافت وحتی نوع و کیفیت مسابقه برای ما بهتر است. با  اعضای کادرفنی هم صحبت کردیم که نظرشان مثبت بود از این رو گزینه های دیگر را انتخاب کردیم و در شورای برون مرزی نیز مجوز همه ان مسابقات مدنظر را گرفتیم.

او در پایان از مذاکره با دانشگاه آزاد برای حضور دوباره در دوچرخه سواری خبرداد و گفت: با دانشگاه ازاد برای تیمداری در بخش جاده صحبت کردیم و قرار شد دوباره در لیگ برتر و لیگ دسته تیم داری کند.  

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.