به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،علیرضا دریکوند، درباره زمینههای کارآفرینی در دانشگاهها، اظهار کرد: در ترویج کارآفرینی دو هدف اساسی از جمله تقویت خلاقیت، نوآوری، ایجاد انگیزش بین دانشجویان و فارغالتحصیلان که منجر به ایجاد کارآفرینی جدید شود، هدایت و تشویق کارآفرینان به سوی کسب مهارتهای لازم مطرح است.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاههای آموزشی، کلاسهای آموزشی، تأسیس کتابخانه، مراکز کارآفرینی، آموزش مربیان و اساتید، تهیه طرح درس آموزش کارآفرینی، آموزش کار تیمی و تهیه طرحهای درسی ازجمله زمینههای آموزشی ترویج فرهنگ کارآفرینی است.
دریکوند خاطرنشان کرد: ترجمه و تألیف کتب مربوط به کارآفرینی و مفاهیم آن، ارائه طرحهای پژوهشی در رابطه با کارآفرینی و موضوعات و مفاهیم مربوط به آن در اکثر دانشگاهها نیز از زمینههای پژوهشی گسترش فرهنگ کارآفرینی به شمار میرود.
این مدرس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین تأکید بر تعریف و ارائه دروس متناسب با رشته شغلی نیاز فعلی و آینده و… نیز برای ترویج کارآفرینی در دانشگاهها مهم است.
وی افزود: برگزاری دورههای شناخت و آموزش کارآفرینی برای تمام اساتید و دروس تئوری و شغل آن، دورههای بازدید از محل کار و شغل برای دانشجویان، دعوت از کارآفرینان موفق، تقویت کمی و کیفی دفاتر کارآفرینی مستقر در دانشگاهها به ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان کمک میکنند.
ضرورت ترویج کارآفرینی در دانشگاهها
یک کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی گفت: برگزاری دورههای شناخت و آموزش کارآفرینی برای تمام اساتید جهت ترویج کارآفرینی در دانشگاهها ضرورت دارد.