صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌های فاقد استاندارد ناچار به کناره‌گیری از چرخه آموزش عالی‌ هستند

با رشد زیرساخت‌های دانشگاهی در کشور؛

دانشگاه‌های فاقد استاندارد ناچار به کناره‌گیری از چرخه آموزش عالی‌ هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان معتقد است که دانشگاه‌های طفیلی و فاقد استانداردهای آموزشی و پژوهشی ناچار به کناره گرفتن از چرخه آموزش عالی در کشور هستند.

دانشجویان پزشکی

دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حجم بالای زیرساخت‌های دانشگاهی در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در سطح ملی از نظر فضای آموزش عالی به حد اشباح رسیده‌ایم برخی مراکز دانشگاهی غیراستاندارد که تا پیش از این به فعالیت می‌پرداختند چاره‌ای جز حذف و خروج از این گردونه ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان عرضه در ۸۰درصد موارد بیش از تقاضا است و برخی مراکز دانشگاهی با ظرفیت خالی روبرو هستند و لذا همین می‌تواند به ارتقاء کیفیت آموزشی کمک کند.

 این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دانشگاهی ماندگار است افزود: این دانشگاه در شاخص‌های آموزشی و پژوهشی از رشد روزافزون برخوردار بوده و این روند در آینده نیز ادامه می‌یابد.

وی از هدف‌گذاری این دانشگاه برای تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی خبر داد و یادآور شد: با توجه به موفقیت‌های علوم پزشکی استان سمنان در سال‌های اخیر،، این دانشگاه خوشبختانه در مسیر اعتبارسنجی بین‌المللی قرار گرفته و بزودی این مدرک معتبر را اخذ خواهد کرد.

شادنوش با اذعان به اینکه برای بقا باید دیدی بین‌المللی و فراملی داشته باشیم گفت: این دانشگاه با رفع برخی اشکالات خود و توجه به استانداردهای بین‌المللی در تلاش است که به یک دانشگاه فراملی تبدیل شود.

وی رشد شاخص‌های آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه را نشانه قرار گرفتن این دانشگاه در مسیری صحیح ارزیابی کرد و گفت: رقبای ما در جهان با شتاب در مسیر توسعه قرار دارند و لذا ما نیز راهی جز حرکت پرشتاب در این مسیر را نداریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.