صفحه اصلی / کارآفرینی / ۷۹ مرکز کاریابی در خراسان رضوی فعالیت دارند

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت

۷۹ مرکز کاریابی در خراسان رضوی فعالیت دارند

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۷۹ مرکز کاریابی و مشاوره شغلی داخلی و خارجی در این استان مجوز فعالیت دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، اسدالله امید جیوان، افزود: از این تعداد ۶۹ مرکز در زمینه کاریابی داخلی و ۱۰ مورد برای کاریابی در حوزه های خارجی فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۳۵ کاریابی داخلی و ۹ کاریابی خارجی در شهر مشهد فعالیت دارند، اظهار کرد: پارسال ۹ هزار و ۷۹۹ نفر از طریق کاریابی های استان مشغول به کار شده اند.

وی اظهار کرد: نامنویسی متقاضیان کار، کسب فرصت های شغلی، مشاوره و راهنمایی جویندگان کار و کارفرمایان، معرفی جویندگان کار به مراکز آموزش فنی و حرفه ای و واحدهای متقاضی نیروی کار، شناخت بازار کار داخلی از وظایف مراکز کاریابی غیردولتی داخلی است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: نامنویسی کارجویان به منظور به کارگیری آنها در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه ای جویندگان کار در خارج کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت های شغلی مناسب در خارج از کشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط نیز از جمله وظایفی است که مراکز کاریابی غیردولتی خارجی بر عهده دارند.

بر اساس آمار استانداری ۲۶۰ هزار نفر در استان ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی جویای شغل هستند که ۴۸ درصد این افراد دانش آموختگان دانشگاه ها هستند.

همچنین مطالعه کنید:

پارک فناوری پردیس، برترین میزبان کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، تازه ترین رتبه بندی اعلام شده درباره برترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.