صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / هزینه درمان بیماران خاص ۱۳ میلیارد تومان است

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل:

هزینه درمان بیماران خاص ۱۳ میلیارد تومان است

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: هزینه بیماران خاص که بیمه سلامت هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کند، سالانه به بیش از 13 میلیارد تومان می‌رسد.

بیماران خاص

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌خلیل‌اللهی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل اظهار کرد: ما با ۸۷ نفر پرسنل در بیمه سلامت استان به بیش از ۷۴۶ هزار نفر از جمعیت استان با همراهی دفاتر واگذار شده به بخش خصوصی ارائه خدمات می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ۹ شهر استان اداره بیمه سلامت فاقد چارت بوده و به رغم کمبود نیرو ما ۴۲ هزار عملیات بیمه‌ای را برای بیمه‌گزاران در بخش شهری و روستایی ارائه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ نفر از همکاران ما در قالب یک شرکت اقدام به بررسی اسناد پزشکی می‌کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: ۵۹ درصد جمعیت استان که ۷۴۶ هزار نفر را شامل می‌شود، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مجموعه به عنوان یک دستگاه ۱۰۰ درصد دولتی تلاش می‌کند تا خدماتی را به بیمه‌گزاران ارائه کند.
خلیل‌اللهی گفت: ما در بیمه سلامت به ۶۵۰ هزار نفر خدمات رایگان ارائه می‌کنیم که این خدمات از محل بودجه دولتی است به طوری که ۴۰۸ هزار نفر نیز در قالب بیمه همگانی روستایی خدمات رایگان دریافت می‌کنند.
وی گردش مالی ۴ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت را یادآور شد و بیان کرد: تعداد بیماران خاص تحت پوشش این سازمان در ۸ سال اخیر از ۶۸۰ نفر به یک هزارر و ۳۳۶ نفر رسیده به طوری که ما سالانه ۱۳ میلیارد تومان هزینه درمان به این بیماران پرداخت می‌کنیم که این رقم در ۸ سال گذشته حدود ۵ میلیارد تومان بود.
مدیر‌کل بیمه سلامت استان اردبیل نمونه این پرداختی‌ها را برای بیماران دیالیزی ۲٫۵ میلیون تومان، تالاسمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و بیماران سرطانی در قالب شیمی درمانی ۱۳٫۵ میلیون تومان دانست و افزود: با افتتاح مرکز رادیوتراپی پرداختی هزینه‌های دولتی برای بیماران سرطانی کاهش یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.