صفحه اصلی / استان ها / نشست مشترک روابط عمومیها وخبرنگاران درشاهرود
نشست مشترک روابط عمومیها وخبرنگاران درشاهرود

نشست مشترک روابط عمومیها وخبرنگاران درشاهرود

به همت روابط عمومی معاونت استانداری وفرمانداری شاهرود نشستی با حضور فرماندار، مسوولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها و خبرنگاران در محل فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد تا حاضران به صورت رو در رو به بیان نظرات خود پرداخته و انتظاراتشان از یکدیگر را مطرح کنند.

به همت روابط عمومی معاونت استانداری وفرمانداری شاهرود نشستی با حضور فرماندار، مسوولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها و خبرنگاران در محل فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد تا حاضران به صورت رو در رو به بیان نظرات خود پرداخته و انتظاراتشان از یکدیگر را مطرح کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون استانداروفرماندار شاهرود دراین جلسه پاسخگویی، برگزاری نشست های خبری و ارسال خبر را از جمله شکل های ارتباطی روابط عمومی ها با اصحاب رسانه برشمرد و گفت: فردی در این پست موفق است که ۲۴ ساعته پاسخگوی خبرنگاران بوده و خود را مقید به ساعت اداری نکند.
سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی می تواند نگاه مثبت مردم را به دستگاه اجرایی ایجاد کند، افزود: روابط عمومی موفق باید همیشه نه در حاشیه بلکه در متن باشد، عملیاتی و میدانی در صحنه حضور داشته و تحلیل محتوایی به مدیر خود دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید از روابط عمومی های برتر تجلیل کرد، یادآور شد: شناخت افکار عمومی و جلب رضایت حداکثری ارباب رجوع، ارائه چهره واقعی و شفاف دستگاه ها، ایجاد تعامل بین کارکنان و مدیران دستگاه ها و اطلاع رسانی قوی از جمله وظایف مسوولان روابط عمومی است.
هاشمی در خصوص لزوم حمایت از نشریات محلی و مکتوب هم یادآور شد: شاهرود در حوزه های گوناگون دارای ظرفیت های فراوان است و حمایت از کالای داخلی فقط درباره کالاهای مصرفی مطرح نمی شود بلکه باید حمایت از نشریات محلی در اولویت مدیران قرار گیرد.
دبیر شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شاهرودنیز از مدیران وکارشناسان روابط عمومی ها خواست ، در نشست ها وهمایش ها ازهمه خبرنگاران دعوت کرده و آنان را گزینشی دعوت نکنند.
عباس اعتماد با تاکید بر اینکه خبرنگاران همیشه یک بازوی مهم دراطلاع رسانی هستند که باید ازانتقادات سازنده آنان بهره برد، ادامه داد: روابط عمومی ها بخشی از بدنه دستگاه های اجرایی هستند که نقش اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم رابر عهده دارند و در این راه می توانند با همکاری خبرنگاران گام مهمی در زمینه اطلاع رسانی درست و صحیح بردارند.
وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی از وظایف روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها است ، البته معمولا دامنه گسترش پیام‌های روابط عمومی محدودتر از رسانه‌هاست.
عضو هیات رییسه شورای روابط عمومی های استان سمنان یادآور شد: یکی ازدلایلی که روابط عمومی و رسانه رابطه‌ی منطقی ؛ کارآمد وتاثیرگذاری را ندارند شناخت نداشتن از کارایی رسانه است. گاهی برخی روابط عمومی‌ها خبرنگار را مزاحم می‌دانند و اعتقاددارند نباید به او اطلاعات شفاف داد وبرخی خبرنگاران نیز گاهی به نقش روابط عمومی ها اعتقادی ندارند.
اعتماد گفت: روابط عمومی ها با تعامل بیشتر با خبرنگاران وارایه عملکرد می توانند باعث امیدواری مردم شده وپیشرفت های انقلاب و نظام را برای مردم به خوبی روشن کنند.

همچنین مطالعه کنید:

استان های مرزی در صدر لیست ۲ دهک پایین درآمدی

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین نشست “ایجاد اشتغال پایدار و تأمین و تقویت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.