چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فتح: کشورهای عربی و اسلامی روابطشان را با پاراگوئه قطع کنند
فتح: کشورهای عربی و اسلامی روابطشان را با پاراگوئه قطع کنند

فتح: کشورهای عربی و اسلامی روابطشان را با پاراگوئه قطع کنند

جنبش فتح انتقال سفارت پاراگوئه از تل‌آویو به قدس را جنایتی در حق ملت فلسطین و متناقض با قوانین بین‌المللی قلمداد کرد و خواستار قطع روابط کشورهای عربی و اسلامی با این کشور شد.

جنبش فتح

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از النشره، جنبش فتح از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا روابطشان را با پاراگوئه قطع کنند.

جنبش مذکور انتقال سفارت پاراگوئه از تل‌آویو به قدس را جنایتی در حق ملت فلسطین و ناقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

در همین راستا، اسامه القواسمی، عضو شورای انقلابی و سخنگوی جنبش فتح در مصاحبه مطبوعاتی خود از کشورهای عربی خواست تا مصوبه‌های نشست اخیر سران عربی را اجرا و هرگونه روابط خود با پاراگوئه را قطع کنند.

القواسمی سکوت جهانیان مقابل این اقدامات متجاوزانه که با تمامی احکام بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در تضاد است، را محکوم کرد که چالشی برای جامعه جهانی محسوب می‌شود و اعتبار تمامی موسسات بین‌المللی را محک می‌زند.

وی همچنین تاکید کرد: این اقدامات باعث نمی‌شود در قدس چیزی تغییر کند و ماهیت واقعی فلسطینی، عربی، اسلامی و مسیحی آن تغییری نخواهد کرد و همچنین این اقدامات باطل وجهه واقعی این شهر را تغییر نخواهد داد.

روز دوشنبه در شهر قدس مراسم افتتاح سفارت پاراگوئه در اراضی اشغالی برگزار شد؛ پاراگوئه سومین کشور پس از آمریکا و گواتمالاست که این اقدام بحث براگیز و جنجالی را انجام داده است.

از سوی دیگر، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اقدام کشور پاراگوئه مبنی بر افتتاح سفارت کشورش در شهر قدس را محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما شاهد اقدام غیرمسئولانه رئیس جمهور پاراگوئه درخصوص افتتاح سفارت کشورش در قدس بودیم که با قوانین بین المللی در تعارض است و مشکل جدیدی را در تحقق صلح عادلانه و همیشگی در خاورمیانه به وجود می‌آورد. پاراگوئه قطعنامه‌ ۴۷۸ شورای امنیت را نقض و همچنین به کرامت ملت آمریکای لاتین لطمه وارد کرده که به خاطر آزادی و عدالتش در حال مبارزه است.

عریقات تاکید کرد: رهبری فلسطین تماس‌ها و روابط بی‌وقفه خود با برخی از همپیمانانی که روابط دیپلماتیک با آمریکا  دارند از جمله پاراگوئه و گواتمالا به خاطر آغاز اقدامات دیپلماتیک علیه گام‌های غیرقانونی آن‌ها ادامه می‌دهد.

وی خواستار کارآمدی و اجرای مصوبه‌های نشست سران عرب در امان، بغداد و قاهره درخصوص قطع روابط با هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل می‌کند یا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد، شد.

سازمان همکاری اسلامی نیز این اقدام پاراگوئه را محکوم و این اقدام را تحریک‌آمیز، ناقض قوانین بین‌المللی و تمامی مصوبه‌های سازمان ملل توصیف کرد.

دکتر یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که این اقدام پاراگوئه حقی را ایجاد نخواد کرد و مشروعیتی را ایجاد نمی‌کند.

وی از شورای امنیت بین‌المللی خواست مسئولیت این اقدام را بر عهده بگیرد با اشاره به نشست فوق‌العاده اخیر که در ۱۸ ماه مه میلادی در استانبول برگزار و قرار شد اقدامات سیاسی و اقتصادی و نیز اقداماتی مناسب برای برخورد با این گونه اقدامات اتخاذ شود.

جنبش حماس نیز افتتاح سفارت پاراگوئه در شعر قدس اشغالی را محکوم و این اقدام را گامی غیرمسئولانه و مخالف قوانین بین‌المللی و پایبند بودن و دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا در  راستای تشکیل کشور یهودی و افراطی در حق ملت فلسطین قلمداد کرد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا تمامی روابطشان را با کشورهایی که سفارت خود را به قدس انتقال می‌دهند، قطع کنند و در راستای پایداری و استقامت ملت فلسطین همکاری و از مساله فلسطینی حمایت کنند.

در همین راستا، احمد ابولغیط، دبیرکل اتحادیه نیز این اقدام کشور پاراگوئه را محکوم و نسبت به این که این چنین تصمیمی تاثیر منفی‌ای بر روابط این کشور را جهان عرب می گذارد، هشدار داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.