صفحه اصلی / اصناف / برندها / سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای افزایش فروش نوکیا
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای افزایش فروش نوکیا

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای افزایش فروش نوکیا

شرکت HDM اعلام کرده است که قصد دارد با اختصاص یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری، به توسعه و افزایش فروش و موفقیت گوشی‌های هوشمند نوکیا بپردازد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وب سایت phonearena، پس از آنکه حق فروش محصولات غول تکنولوژی نوکیا توسط شرکت فنلاندی HMD خریداری شد، حالا این شرکت اعلام کرده است که توانسته با افزایش میزان فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا و کسب درآمد قابل ملاحظه از آن، این شرکت پیشگام در عرصه تکنولوژی را از خطر ورشکستگی برهاند و نوکیا را باری دیگر به فهرست پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان بازگرداند.

شرکت فنلاندی اچ ام دی (HMD) که حدود یک سال پیش برند نوکیا و حق فروش محصولات این غول تکنولوژی را خریداری کرد، توانسته است در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حدود ۴.۱۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند نوکیا را به بازارهای جهانی عرضه کند که این خود خبر بسیار خوشایندی برای این غول تکنولوژی قدیمی به شمار می‌آید چراکه برای مدت‌ها نوکیا قادر نبود میزان فروش موفقیت‌آمیزی را به خود اختصاص داده و در عرصه رقابت تنگاتنگی که میان سازندگان گوشی‌های اندروید و iOS در گرفته بود، به خوبی خود را نشان دهد.

بنابراین بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کردند که گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا باری دیگر بازگشتی پیروزمندانه به بازارهای جهانی موبایل خواهند داشت و همین اتفاق هم افتاد. به گونه‌ای که شرکت اچ ام دی در تازه‌ترین گزارش مالی خود اعلام کرده است که می‌خواهد ۱۰۰ میلیون دلار به منظور افزایش خط تولید و توسعه و بهبود قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند نوکیا سرمایه‌گذاری کند تا بتواند میزان عرضه و در نتیجه فروش موبایل‌های نوکیا را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

گزارش‌هایی که از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری کانتر پوینت منتشر شده است، حاکی است که این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ هزار گوشی هوشمند به چین عرضه کرد و در جریان کنگره جهانی موبایل در سه ماهه دوم سال گذشته، اچ دی ام توانست ۱.۴ میلیون دستگاه گوشی نوکیا را به فروش برساند و در سه ماهه سوم سال نیز این رقم را به دو برابر رسانید تا اینکه میزان فروشش را در سه ماهه پایانی سال به ۴.۱۵ میلیون دستگاه گوشی رساند.

به طور کلی می‌توان گفت که موفقیت بازگشته و احیا شده نوکیا در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی مرهون تلاش‌های شرکت اچ دی ام است که توانست این شرکت را از خطر ورشکستگی و از دست دادن بازار خود در جهان به خوبی برهاند. در مجموع، میزان فروش سالانه نوکیا در سال ۲۰۱۷ به خرده‌فروشان، حدود ۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است که البته هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست که معلوم شود چه تعداد از این دستگاه‌های به فروش رفته، توسط خریداران واقعی و کاربران خریداری شده‌اند.

یکی از دلایلی که شرکت اچ دی ام را در رسیدن به اهداف خود موفق کرد، آن است که این شرکت محصولات نوکیا را با گستره وسیعی از لحاظ قیمت ارائه و عرضه کرد تا توجه تعداد بی‌شماری از کاربران و خرده فروشان را به خود جلب کند. از آن طرف هم برخی از تحلیلگران بر این باورند که اچ دی ام موفقیتش را مدیون محبوبیت برند نوکیا و ارزش احساسی آن در میان مردم و کاربران است.

برند نوکیا در سالهایی که گوشی‌های هوشمند هنوز چندان محبوب و پرطرفدار نبودند، بزرگترین و محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های همراه در جهان محسوب می‌شد و کاربران بسیاری نیز در جهان از محصولات و گوشی‌های با کیفیت و پردوام آن خشنودی و رضایت کافی را داشتند.

به عقیده برخی دیگر از تحلیلگران، دلیل دیگر آن می‌تواند عرضه گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید توسط نوکیا باشد چراکه هم اکنون تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS هستند که محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.