صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / اهتمام دولت برحمایت از رسانه های استانی و محلی
اهتمام دولت برحمایت از رسانه های استانی و محلی

اهتمام دولت برحمایت از رسانه های استانی و محلی

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی از اهتمام دولت در حمایت ویژه از رسانه های استان های کم برخوردار و جدار مرزی کشور سخن گفت.

به گزارش کسب و کار نیوز،محمد سلطانی فر روز سه شنبه در دیدار با محمد نعیم امینی فرد با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه مطبوعات محلی به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار کشور،گفت: حمایت های مادی و معنوی از نشریات محلی و استانی به ویژه استان های کم برخوردار و جدار مرزی کشور از جمله مهم ترین سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است.
سلطانی فر همچنین به اهتمام مجموعه معاونت مطبوعاتی در ارتقای سطح کیفی رسانه‌های استانی اشاره و بر لزوم برگزاری کارگاه های های آموزش روزنامه نگاری مبتنی بر تکنولوژی های نوین در رسانه های استانی و محلی تاکید کرد.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: آموزش روزنامه نگاران رسانه های استانی و محلی یکی از کارویژه های اصلی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها است.
سلطانی فر افزود: در بحث پرداخت یارانه های مطبوعاتی اولویت با مطبوعات و رسانه هایی است که از فعالیت مطلوبی برخوردار بوده و در راستای توسعه منطقه و استان گام برمی دارند.

** آمادگی مجلس برای حمایت از رسانه های محلی
نماینده ایرانشهر و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش اجمالی از وضعیت حاکم بر مطبوعات استانی،مسائل و مشکلات رسانه ها و روزنامه نگاران حوزه انتخابیه خود را مطرح کرد.
امینی فرد در ادامه از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از طرح ها و برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه های محلی خبر داد.
حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر و معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز با اشاره به سیاست ها و برنامه های جدید این وزارتخانه درخصوص حمایت از مطبوعات و رسانه های استانی و محلی گفت: به منظور حمایت از رسانه ها و نشریات استان های کم برخوردار؛ به نشریات و رسانه های محلی که شرایط و ویژگی های تعیین شده را داشته باشند تا سقف سه برابر یارانه پرداخت می شود.
انتظامی اعلام کرد: در ابتدا یارانه نشریات استان های کم برخوردار۳۰ درصد بود که هم اکنون به ۵۰ درصد افزایش یافته است البته در ادامه نیز یارانه این دسته از نشریات افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه یارانه نشریاتی که در استان های جدار مرزی مروج همبستگی ملی باشند تا سه برابر افزایش خواهد یافت ازحمایت ویژه رسانه ها ونشریات محلی و بومی و مجلات تخصصی خبر داد و گفت که یارانه ای با ضریب مشخص به این رسانه ها پرداخت می شود.
به گفته وی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستم حمایتی برای رسانه‌های محلی در نظرگرفته شده تا از رسانه‌های محلی که مطالب خود را درحوزه همگرایی، پرهیز از قومیت گرایی و این راستا دارند به صورت ویژه حمایت شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.