صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کابینه جدید کاتالونیا زیر ذره‌بین دولت اسپانیا
کابینه جدید کاتالونیا زیر ذره‌بین دولت اسپانیا

کابینه جدید کاتالونیا زیر ذره‌بین دولت اسپانیا

دولت مرکزی اسپانیا اعلام کرد در حال بررسی امکان اجرای پیشنهاد رهبر جدایی‌طلب کاتالونیا برای انتصاب قانونگذاران سابق زندانی یا تبعیدی در کابینه جدید است.

یوآخیم تورا، رئیس جدید کاتالونیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقام‌های دولت اسپانیا یکشنبه در نامه‌ای به دولت منطقه‌ای کاتالونیا تاکید کرد بدون مجوز دولت مرکزی چهار عضو جنجالی کابینه جدید نمی‌توانند سمت‌ها پیشنهادی را در دست بگیرند.

یوآخیم تورا، رئیس جدید کاتالونیا اخیرا با صدور حکمی اعضای دولتش را منصوب کرد اما اسپانیا مجوز دارد تا آن حکم را متوقف کند و تاکید دارد دولت تورا باید بر اساس قانون و تشکیل آن ممکن باشد. مادرید از اکتبر گذشته پس از آنکه دولت کاتالونیا یکجانبه اعلام استقلال کرد، حاکمیت مستقیم بر این منطقه جدایی‌طلب اعمال کرده است.

تورا ۱۳ مشاور از جمله “یوردی تورول” و “یوسپ رول” را که اکنون خارج از اسپانیا در حبس به سر می‌برند، برای دولتش معرفی کرده است. دو تن دیگر نیز به نام‌های “تونی کامین” و “لوئیس پوج” که همراه کارلس پوجدمون، رهبر معزول کاتالونیا به بلژیک فرار کرده‌اند و در تبعید به سر می‌برند، جزو مشاوران انتخاب شده‌اند. تورول و رول در پیام‌هایی توئیتری نامزدی‌هایشان را پذیرفتند.

یوآخیم تورا دوشنبه گذشته به عنوان رئیس کاتالونیا انتخاب شد و پنج‌شنبه گذشته سوگند یاد کرد. این تحول به چشم پایان حدود هفت ماه بلاتکلیفی سیاسی در این منطقه شمال شرقی اسپانیا دیده می‌شد. تورای ۵۵ ساله که همواره روی استقلال کمپین می‌کرد، خودش را “رئیس موقت” می‌داند و منتظر بازگشت پوجدمون است که او را “رهبر مشروع” می‌خواند.

چهار مشاور جنجالی در کابینه دولت منطقه‌ای کاتالونیا پیشتر عضو این دولت بودند اما پس از اعلام “غیرقانونی” استقلال توسط قانونگذاران منطقه‌ای در اکتبر گذشته، توسط ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا برکنار شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.