صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نیروگاه ها بیشترین سهم را در انتشار دی اکسید کربن دارند
نیروگاه ها بیشترین سهم را در انتشار دی اکسید کربن دارند

نیروگاه ها بیشترین سهم را در انتشار دی اکسید کربن دارند

مرکز آمار ایران میزان انتشار گاز آلاینده دی اکسید کربن در سال 1394 را 586 میلیون تن اعلام کرد که نیروگاه های زیر نظر وزارت نیرو با اختصاص 30 درصد از این سهم، بیشترین نقش را در آلایندگی کشور برعهده داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا از سالنامه آماری کشور (مربوط به سال ١٣٩۵) نشان می دهد ٢۵ درصد گاز آلاینده دی اکسید کربن حاصل از حمل و نقل ، ٢۴ درصد از بخش خانگی، تجاری و عمومی و ١۶ درصد از بخش مصرف انواع سوخت در صنعت بود.
از کل ۵۸۶ میلیون تن دی اکسید کربن انتشار یافته، ۶٠ درصد به گاز طبیعی، ١۵درصد به نفت گاز (گازوییل)، ١١درصد به بنزین و ٩ درصد به نفت کوره اختصاص داشت.
همچنین از کل ۶٠درصد آلاینده گاز دی اکسید کربن ناشی از گاز طبیعی در کشور (٣۵١ میلیون تن)، ٣۶ درصد به نیروگاه‌ها، ٣٣ درصد به مصرف انواع سوخت خانگی، تجاری و عمومی و ٢٣ درصد به بخش صنعت متعلق بود.
معاون برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی چندی پیش اعلام کرد حدود سه هزار مگاوات نیروگاه قدیمی با بازده پایین در کشور وجود دارد که طرح «بازتوانی نیروگاه های حرارتی» را با هدف ارتقای بازده و کاهش مصرف سوخت آغاز کرده ایم.
از آغاز فعالیت دولت یازدهم تا امروز، ۵۴ واحد نیروگاهی جدید به بهره برداری رسیده و ظرفیت نیروگاه های کشور با افزایش هشت هزار مگاواتی به ۷۷ هزار مگاوات رسیده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.