صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / شهدای حرم در حیطه نظم مظلوم واقع شده‌اند
شهدای حرم در حیطه نظم مظلوم واقع شده‌اند

غزلسرای معاصر :

شهدای حرم در حیطه نظم مظلوم واقع شده‌اند

نویسنده و غزلسرای معاصر گفت: در زمینه شهدای حرم و پاسداشت ارزشهای این قشر به زبان نظم و شعر، کم‌کاری شده است.

سید علی‌اصغر صائم کاشانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با وجود شمار فراوان شاعران در کشور، در این زمینه کمتر شعری سروده شده است.
وی ادامه داد: شهدای بزرگ مدافع حرم، شان و ارزشی برابر و حتی فراتر از شهدای اول انقلاب و یا شهدای دفاع مقدس دارند چراکه شرایط زمانی کنونی با حال و هوای انقلابی آن دوران تفاوت دارد.
صائم گفت: ایثار مدافعان حرم که با از خودگذشتی به جنگ با استکبار جهانی و داعش می روند، مقوله ای است که بسیار می توان در زبان شعر به آن پرداخت.
وی با اشاره به فرموده امام (ره) که «زبان شعر بالاترین لسان است و بر همه چیزی برتری دارد» گفت: شعر و سخن موزون، تاثیرگذارتر از نثر است و به همین جهت برای تاثیرگذاری و شناخت بیشتر جامعه از مدافعان ارزشمند حرم، باید در این زمینه کار شود.
این غزلسرای معاصر با اشاره به کم‌کاری صدا و سیما در پرداختن به موضوع مدافعان حرم، افزود: باید توسط رسانه ها به ویژه صدا و سیما، تبلیغات بیشتری در اهمیت جان‌نثاری این رزمندگان صورت گیرد.
وی به غربت کتاب و روزنامه خوانی در کشور اشاره کرد و پیشنهاد داد به صورت هفتگی یا ماهانه، برنامه مشاعره با موضوع شهدای مدافع حرم و یا حضور شاعران فعال در این عرصه اجرا و از رسانه های جمعی پخش شود.
صائم تشکیل شب شعر با موضوع مدافعان حرم در نقاط مختلف کشور را موجب ترغیب و تشویق شعرا برای پرداختن به این موضوع عنوان کرد.
وی گفت: ادارات ارشاد و موسسات متولی فرهنگی نیز باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنند و حتی محوریت فعالیت ها را به موضوع شهدای مدافع بدهند.
این شاعر معاصر، فعالیت در زمینه شناخت شهدای مدافع حرم را از طریق سینما، تئاتر، برنامه های تلویزیونی و بررسی راهکارهای فرهنگی در این زمینه میسر دانست و ادامه داد: همه باید دست در دست هم دهیم و حق شهدای حرم را ادا کنیم.
فراهنگ**۳۰۰۹**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.