صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / سال‌های سختی که بر کارفرمایان گذشت
سال‌های سختی که بر کارفرمایان گذشت

سال‌های سختی که بر کارفرمایان گذشت

در سالهای گذشته برخی از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی،‌ سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تجربه کردند و به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد، رکود و تورم، تحریم‌های خارجی، نبود نقدینگی، افزایش هزینه‌ها، ناتوانی در پرداخت حقوق و دستمزد و عدم تامین مواد اولیه قادر به پرداخت حقوق و دستمزد و حق بیمه‌ کارگران خود نبودند.
این امر تعطیلی برخی از بنگاه‌ها، اخراج و ریزش نیروهای کار و عدم پرداخت بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی را رقم زد و این سازمان را بر آن داشت تا برای وصول بدهی خود و بازگرداندن رونق به کارخانه‌ها، تصمیماتی در بحث بخشودگی جرایم کارفرمایان اتخاذ کند.

89

به گزارش کسب و کار نیوز، قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی کشور توسط هیات وزیران در دی ماه ۱۳۹۵ به تصویب رسید و  از همان زمان برای اجرا در سراسر کشور ابلاغ شد. این طرح در قالب بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در سال ۱۳۹۶ نیز به اجرا گذاشته شد و توانست مبلغ قابل توجی از اصل بدهی کارفرمایان را به سازمان بازگرداند.

طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در  راستای نامگذاری شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی تصویب شده است. تقویت تولید و مصرف کالای ایرانی از جمله اهداف نام‌گذاری شعار امسال است و نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی علاوه بر حفظ اشتغال موجود، از تعطیلی کارخانه‌ها و رکود بنگاه‌ها، ریزش نیروهای کار و افزایش بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت وام اشتغال به زوجین روستایی دهه ۶۰ با سود ۴درصد

به گزارش کسب و کار نیوز، تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.