صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / رشد ۲۵ درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه
رشد ۲۵ درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه

مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد خبر داد

رشد ۲۵ درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: در زمستان سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، میزان ذخیره گاز در مخزن شوریجه ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سید مجید منبتی گفت: پارسال، مقدار گاز دریافتی از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران ۱۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعب بود و ۱۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به خطوط انتقال گاز تزریق شد.
وی با بیان این‌که برنامه‌های تولید گاز طبیعی، گوگرد و ذخیره‌سازی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در سال ۹۶، مطابق برنامه ۱۰۰ درصد محقق شده است، اظهار کرد: در مصرف گاز طبیعی پالایشگاه، ۴۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی شده است.
مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، مقدار تولید میعانات استحصالی از گاز طبیعی را ۸۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: این پالایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوگرد در خاورمیانه به شمار می‌رود؛ سال ۹۶ گوگرد تولیدی این شرکت ۵۷۶ هزار و ۵۴۸ تن بود.
منبتی با اشاره به نقش واحد ذخیره‌سازی در تامین پایدار گاز طبیعی در فصل زمستان و اوج مصرف گفت: پارسال یک میلیارد و ۷۲۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه ذخیره شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ حدود ۲۵ درصد افزایش ذخیره‌سازی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: در زمستان ۹۶ با توجه به توقف گاز وارداتی، ۷۵ درصد از گاز ذخیره‌سازی شده در مخزن شوریجه برای مصارف خانگی و صنایع برداشت و از طریق خطوط سراسری انتقال گاز به مبادی مصرف ارسال شد.

همچنین مطالعه کنید:

میزان تبادل برق در بورس انرژی به ۶۰ درصد می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست مشترک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.