صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / “برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق” محور فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم

“برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق” محور فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، با تاکید بر این که "برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق" محور فعالیتهای امسال ستاد است، محور اصلی فعالیت‌های ستاد را در راستای این برنامه و حمایت از شرکت‌های خلاق اعلام کرد.

فناوری‌های نرم

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمدحسین سجادی نیری ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: تمام تلاش برنامه این است که زیست‌بوم شرکت‌هایی که در حوزه کسب و کارهای نوین و یا صنایع فرهنگی فعالیت دارند، تقویت شده و از شرکت‌های خلاق در این زیست‌بوم توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شود.

وی ادامه داد: هدف این برنامه رفع موانع پیش روی کسب و کارهای نوین و خلاق است تا بتوان در قالب ارائه خدمات در فضای کسب و کار آن‌ها و کمک به توسعه بازار این شرکت‌ها از آن‌ها حمایت کرد. در همین راستا آئین‌نامه این برنامه با همکاری معاونت سیاست‌گذاری معاونت علمی و مرکز فناوری‌های راهبردی و مدیریت امور شرکت‌های دانش‌بنیان، تدوین و در سال ۹۶ توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابلاغ شد.

دبیر کارگروه برنامه‌ توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق  گفت: در جهت تحقق این موضوع دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق در راستای شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خلاق حائز صلاحیت تشکیل شد و حمایت‌های اولیه نیز جهت ارائه به شرکت‌های خلاق در نظر گرفته شد. لذا پس از اجرای اولیه این برنامه در سال ۹۶، مقرر شد تا در سال جدید اجرای این برنامه حمایتی در ذیل فعالیت‌های اصلی معاونت علمی و ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز قرار بگیرد.

سجادی‌نیری در ادامه گفت: از اهداف دیگر این برنامه جلب نظر سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط است تا از برنامه خلاق حمایت کنند. با توجه به اینکه دستگاه‌هایی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت ارتباطات و… یک سری حمایت‌های جزیره‌ای را ارائه می‌دهند، به دنبال این هستیم که همه این حمایت‌ها به صورت یکپارچه با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مشابه تجمیع شوند.

سجادی‌نیری تاکید کرد: این حمایت‌ها صرفا مالی نیست. بعضا از جنس توسعه بازار، تسهیل‌گری، کمک به بازاریابی، رفع موانع و غیره است.

وی در خصوص سایر حمایت‌ها اعلام کرد: یک‌سری از حمایت‌ها به مانند حمایت‌هایی است که از شرکت‌های دانش بنیان نیز صورت می‌گیرد، مانند کمک به توسعه بازار، شرکت در دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های تجاری‌سازی، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و غیره.

وی افزود: دسته‌بندی شرکت‌هایی که در ذیل این برنامه قرار می‌گیرند، عبارت از “کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی”، “صنایع دیداری و شنیداری”، “صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی”، “هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی”، “بازی، اسباب بازی و سرگرمی”، “طراحی و معماری”، “چاپ و نشر”، “گیاهان دارویی و طب سنتی” و سایر صنایع خلاق و فرهنگی (به تصویب کارگروه) است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.