سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / همدان / چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان
چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان

چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان

یک روانشناس در همدان به واکاوی چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان پرداخت.

ارتباط عاطفی

مرضیه محبوبی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه والدین باید ارتباط عاطفی صمیمی و قوی در حضور فرزندان خود داشته باشند، اظهار کرد: در صورت داشتن این ارتباط عاطفی کودکان در محیط خانواده احساس امنیت کرده و نحوه رفتار والدین را الگوی رفتاری خود در آینده می‌کنند.

وی افزود: به‌کار بردن جملاتی همچون «دوستت دارم» و «دلم برایت تنگ شده» و واژه‌هایی همچون «عزیزم» و «جانم»  توسط والدین در حضور کودکان، نه تنها اشکالی ندارد بلکه امری لازم و ضروری است چرا که کودک می‌آموزند در آینده به همسرش ابراز محبت کند و حتی این شیوه ابراز محبت را در ارتباط با خواهر و برادر و یا خود والدین نیز اجرا کند.

محبوبی با اشاره به اینکه در صورت برخورد سرد والدین با یکدیگر، کودکان از محیط خانواده احساس رضایت نداشته و موجب دلسردی کودکان می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که والدین با یکدیگر در حضور فرزندان سرد و خشک رفتار کنند اما از کودکان خود بخواهند که به اطرافیان خود محبت کند، هرگز این پند و نصیحت بدون داشتن یک الگوی رفتاری خوب میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انجام حرکاتی همچون بغل کردن، نوازش کردن و یا بوسیدن از گونه از سوی والدین در حضور فرزندان نیز اشکالی ندارد، تأکید کرد: باید از شیوه ابراز محبتی که موجب تحریکات جنسی می‌شود، اجتناب کرد.

این روانشناس تصریح کرد: رفتارهایی همچون بوسیدن از لب که موجب تحریکات جنسی شود، نباید در حضور کودکان انجام داد چرا که آنها نسبت به مسائل جنسی حساس می‌شوند.

وی با بیان اینکه سردی والدین در برخی خانواده‌ها مرسوم است، گفت: در این خانواده‌ها در مناسبت‌های مختلف همچون عید نوروز همه افراد خانواده با یکدیگر دیده‌بوسی می‌کنند به جز والدین با یکدیگر که این امر موجب حساس شدن فرزند و دلسردی او از خانواده می‌شود.

این روانشناس همدان در پایان به والدین توصیه کرد حتما از سن دو سالگی اتاق خواب خود را از فرزندان جدا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.