چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / اصناف / نانوایان در ماه رمضان بر اساس نیاز مردم ساعت کار خود را تنظیم می‌کنند
نانوایان در ماه رمضان بر اساس نیاز مردم ساعت کار خود را تنظیم می‌کنند

رئیس اتحادیه نانوایان

نانوایان در ماه رمضان بر اساس نیاز مردم ساعت کار خود را تنظیم می‌کنند

رئیس اتحادیه نانوایان تهران معتقد است: یکی از مواد اصلی و مفید آرد، گلوتن است که در صورت کمبود آن باید به خمیر نمک اضافه کرد تا کشش و چسبندگی لازم را به دست آورد و این دلیل شور بودن نان‌ها است.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران معتقد است: یکی از مواد اصلی و مفید آرد، گلوتن است که در صورت کمبود آن باید به خمیر نمک اضافه کرد تا کشش و چسبندگی لازم را به دست آورد و این دلیل شور بودن نان‌ها است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، قاسم زراعت‌کار ، ابتدا با اشاره به واحدهایی نانوایی سراسر کشور گفت: «بیش از ۹۰ درصد از نانوایی‌هایی سراسر کشور سنتی هستند و با وجود ۹۰ هزار واحد نانوایی که ۲۰ هزار واحد از آن‌ها اضافه هستند و مازاد بر نیاز روز مردم، بیش از مصرف مورد نیازمان با تولید نان مواجه هستیم.» او در مورد ساعت کار نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: «در ماه رمضان، نانوایی‌ها از صبح شروع به کار می‌کنند و تا پس از افطار هم همچنان پخت نان دارند. در این ماه برخی از واحدهای نان‌های بربری و سنگک از ظهر شروع به پخت نان می‌کنند و تا یک ساعت پس از اذان مغرب هم مشغول به کار هستند. در واقع ساعت دقیقی برای فعالیت نانوایی‌ها مشخص نشده و واحدها بر اساس شناخت از منطقه و نیاز مردم آن منطقه ساعت کار خود را تنظیم می‌کنند.» رئیس اتحادیه نانوایان درباره کیفیت آردی که در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد، گفت: «در کنار موضوع میزان تولید گندم و خودکفایی کشور که هدف جهاد کشاورزی بود و به آن دست یافتیم، کیفیت آرد اهمیت بالایی دارد. طوری که حدود ۳۰ درصد از آرد مصرفی در کشور، درجه یک و ۳۰ درصد درجه دو و بیش از ۳۰ درصد هم درجه سه است که به واحدهای نانوایی تحویل می شود. در واقع نانوایی‌ها هیچ‌ نقشی در انتخاب آرد یارانه‌ای که تحویل می‌گیرند، ندارند.» زراعت‌کار ادامه داد: «یکی از مواد اصلی و مفید آرد، گلوتن است که در صورت کمبود آن باید به خمیر نمک اضافه کرد تا کشش و چسبندگی لازم را به دست آورد و این دلیل شور بودن نان‌ها است. همچنین برای بالا بردن کشش خمیر نان از آب سرد به جای آب ولرم استفاده می‌شود که موجب سوختن نان و اعتراض نانوا‌ها است.» او در آخر گفت: «موضوع مهم دیگر این است: چندین سال است که نانوایی‌ها نرخ نگرفته‌اند و چند ماه قبل هم که ۱۵ درصد افزایش قیمت شامل حال نانوایی‌ها شد، طرح برای کارشناسی مجدد برگشت خورد و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد چرا که نانوایی تنها عامل است و نباید اینطور تحت فشار قرار بگیرد.»

همچنین مطالعه کنید:

تجهیز واحدهای نظارت و بازرسی اتاق های اصناف به ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.